تاريخ : 5 / 4 / 1392برچسب:ارتش,نیروی هوایی,بسیج ارتش, | 13:45 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دريادار دوم سياوش جره خبر داد؛

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش صبح امروز از اعزام ناوگروه اين نيرو به بندر آستاراخان كشور روسيه خبر داد.



ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

همايش تجليل از 400 جانباز سرافراز نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور فرمانده و معاونين نيروي هوايي ارتش و جمعي از خانواده­هاي جانبازان و ايثارگران اين نيرو برگزار شد



ادامه مطلب

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امير دريادار سياري در جشنواره حديث نيروي دريايي ارتش:

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: براي اينكه يك نيروي دريايي راهبردي داشته باشيم بايد تجهيزات و تاكتيك‌هايمان را خودمان به وجود بياوريم.

 



ادامه مطلب

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

حجت الاسلام و المسلمين جان نثاري در جمع كاركنان ستاد ارتش:

به مناسبت گراميداشت سالروز ولادت منجي عالم بشريت، حضرت مهدي (عج) و بسط و گسترش فرهنگ انتظار؛ مراسم جشن و سخنراني مذهبي با شركت فرماندهان، مسئولان و كاركنان  ستاد آجا در مسجد امام خميني (ره) اين ستاد برگزار شد.




ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 4 / 1392برچسب:ارتش,زمینی,بسیج, | 16:34 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دفاع > زمینی- همشهری آنلاین:
بررسی تاریخچه تشکیل نیروی زمینی در ایران را می‌توان از زمان شروع تاریخ مدون آن یعنی دوره مادها مورد بررسی قرار داد که افراد این نیرو به دو دسته سواره نظام و پیاده نظام تقسیم می‌شدند

سپس با تشکیل حکومت هخامنشیان توسط کوروش هخامنشی، این نیروها تحت فرماندهی یک نفر درآمده و شکل و سازمان منسجم‌‌تری یافتند.

در زمان داریوش هخامنشی استعداد نیروی زمینی به هفتصد ‌هزار نفر افزایش یافت و رسته‌های پیاده، سواره، اراده‌سواران، مهندسان، نفت‌اندازان، کارگزاران و سربازان جاوید شکل گرفت.

 



ادامه مطلب

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امیر پوردستان:

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کارکرد نیروهای مسلح در زمان صلح ارتقاء آمادگی است و توجه به این نکات باعث ایجاد بازدارندگی در دشمن شده و خیال خام تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی را از سر آنها خارج می‌سازد.



ادامه مطلب

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرمانده کل ارتش استفاده تجهیزات نوین و به روز در امر آموزش‌های رزمی و تاکتیکی یگان‌ها را از ضروریات و نکات قابل توجه برای پیشبرد برنامه‌های مدون آموزشی نیروی زمینی ارتش دانست.



ادامه مطلب

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته بومی، به کارگیری تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جدید و استفاده از آموزش‌های صحیح باید سرلوحه کارهای نیروهای مسلح به خصوص نیروی زمینی باشد.



ادامه مطلب

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران ابزار اميداوري كرد نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به رئيس جمهور منتخب در راه تحقق اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ياري برسانند.

 



ادامه مطلب

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امير سرلشگر ستاد عطاء الله صالحي، فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران به منظور ارزيابي عملكرد آموزشهاي رزمي كاركنان پايور و وظيه صبح امروز از يگان هاي مختلف تيپ 128 پياده كردستان بازديد كرد.

 



ادامه مطلب

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 


 

 

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش در مراسم دانش آموختگي و تحليف دانش آموزان آموزشگاه نظامي جواد الائمه (ع) نزاجا حضور يافت و به ايراد سخنراني پرداخت.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، امير پوردستان در اين مراسم كاركرد نيروهاي مسلح در زمان صلح را ارتقاء آمادگي دفاعي عنوان نمود و افزود: نيروهاي مسلح در زمان صلح همواره بايد آماده براي دفاع از كيان جمهوري اسلامي باشند و اين مهم از طريق بالا بردن آمادگي دفاعي و رزمي ممكن خواهد شد.

فرمانده نيروي زميني ارتش در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تقويت بنيه ايماني و اعتقادي، بهره مندي ازتجهيزات پيشرفته بومي به كارگيري تكنيك ها و تاكتيك هاي جديد و استفاده از آموزش هاي صحيح بايد سرلوحه كارهاي نيروهاي مسلح به خصوص نيروي زميني باشد و توجه به اين نكات باعث ايجاد بازدارندگي در دشمن شده و خيال خام تجاوز به مرزهاي جمهوري اسلامي را از سر آن ها خارج مي سازد



تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 16:38 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 



 

 

 

مرحله نهايي چهارمين دوره جشنواره حديث قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) با حضور برگزيدگان كشوري از روز چهارشنبه به مدت دو روز در پايگاه هوايي همدان آغاز بكار كرد.

به گزارش روابط عمومي ارتش به نقل از قرارگاه پدافند هوايي؛ معاون تبليغات و روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري اين جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مرحله مقدماتي اين مسابقات در بهمن ماه سال گذشته با حضور يك هزار و 169 نفر از كاركنان پايور، 679 نفر از كاركنان وظيفه و 147 نفر از بانوان شاغل و همسران و فرزندان كاركنان برگزار شد.

حجت الاسلام ˈمحمد عديدهˈ افزود: اين مسابقات در بخش آقايان در مقاطع ابتدايي، راهنمايي، دبيرستان، دانشجو و طلاب و در بخش بانوان در مقاطع ابتدايي، راهنمايي ، دبيرستان، دانشجو، همسران و طلاب برگزار شد.

وي بيان كرد: در مرحله منطقه­اي جشنواره حديث كه اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، يك هزار و 396 نفر از كاركنان پايور، 90 نفر از كاركنان وظيفه،20 نفر از بانوان شاغل حضور داشتند.

معاون تبليغات و روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) افزود: 23 نفر از كاركنان پايور، هفت نفر از كاركنان وظيفه و 9 نفر از خواهران به مرحله نهايي راه يافتند و امروز در همدان به رقابت مي­پردازند.

وي گفت: مرحله نهايي چهارمين دوره جشنواره حديث به مدت دو روز در پايگاه ˈدستنبوˈ  همدان در حال برگزاري است كه 27 نفر از برگزيدگان براي حضور در جشنواره سراسري حديث ارتش انتخاب مي­شوند.

وي اعلام كرد: جشنواره سراسري حديث ارتش نيز 16 و 17 تيرماه سالجاري برگزار مي­شود

 



 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:


کوهپیمایی وجنگل نوردی برد بلند مسیر اسالم به خلخال


به مناسبت اعياد شعبانيه هيأت كوهنوردي ارتش جمهوري اسلامي ايران به ميزباني نيروي دريايي ارتش برنامه جنگل نوردي و كوهپيمايي مسير اسالم به خلخال را به سرپرستي دبير هيأت كوهنوردي آجا،سرگرد رمضانخاني اجرا كرد.




به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، گزارش توصيفي و مشروح اين كوهپيمايي پرنشاط به شرح زير است:

ساعت 9 صبح  با تعداد 38 نفر از كوهنوردان منتخب نيروها و سازمانهاي تابعه ارتش، تهران را به مقصد استان گيلان ترك كرديم. پس از استراحتي كوتاه در منجيل و گذر از كنار سد سفيدرود، طليعه جنگل و سرسبزي، آرام آرام به چشم مي خورد. شاليزارهاي پرآبي كه زنان پركار، ساقه ساقه نشاهاي سبز شالي را در گل و لاي آن همانند يك بافتني رج به رج مي بافند، بوم نقاشي اين خطه است كه نسل اندر نسل خوشبوترين و خوشمزه ترين برنج را تقديم سفره هاي مردم كشورمان مي كنند

.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 10:40 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

در حالی که روی زمین افتاده و از درد به خود می‌پیچیدم، ناگهان خود را در احاطه مردم محلی دیدم. آنها با دیدن صحنه فرود من به خیال این که عراقی هستم جهت دستگیری‌ام به سمت من دویده و حالا در اطرافم قرار داشتند.

خبرگزاری فارس: وقتی مردم خلبان ایرانی را اشتباهی کتک زدند
 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)،  از جمله نیروهای موثر در جنگ تحمیلی عراق به کشورمان نیروی هوایی ارتش است. این نیرو با استفاده از پرسنل و فرماندهان زبده  پیروزی های زیادی نصیب ارتش اسلام کرد. روایت زیر گوشه ای از این فداکاری ها است.

***

روز 31 شهریور مرخصی کوتاهی گرفته و جهت امور شخصی در تهران به سر می‌بردم که ناگهان انفجارات مهیبی از سمت فرودگاه مهرآباد به گوش رسید  و به دنبال آن شایعات مختلفی بین مردم در خصوص وقوع کودتا پخش شد.

چند ساعت بعد، خبر حمله هواپیماهای عراق به مهرآباد و چند پایگاه هوایی دیگر توسط رسانه‌ها منتشر شد. بدین ترتیب جنگ با تجاوز ارتش بعثی عراق به ایران آغاز شد و فصل جدیدی از زندگی نظامی من نیز رقم خورد.

غروب آن روز به شدت ناراحت و عصبانی بودم. هواپیماهای عراقی کشورم را بمباران و تعداد زیادی از همکاران نظامی‌ام را به شهادت رسانده بودند. رگ غیرتم به جوش آمده بود و از فرط عصبانیت نمی‌دانستم چه کاری باید انجام داد.

با خودم می‌گفتم ای کاش همین الان در جنگنده‌ام بودم و می‌توانستم انتقام این حمله را با بمباران دشمن از آنها بگیرم. تصمیم گرفتم شبانه حرکت کرده و به هر صورت خود را به دزفول برسانم.

با سختی و مشقات زیاد با سوار شدن بر وسایل نقلیه مختلف، نیمه‌های شب خود را به پایگاه رساندم. به محض ورود متوجه شدم که تمام پرسنل یکپارچه در تلاش جهت آماده‌سازی جنگنده‌ها هستند. وارد ساختمان گردان پرواز شده و با فرمانده گردان و سایر خلبانان مشغول گفتگو شدم.

فرمانده گردان گفت: «صبح قرار است بزرگترین عملیات نیروی هوایی انجام شود و ده‌ها فروند جنگنده پایگاه‌های هوایی عراق را بمباران کنند.»

با شنیدن این موضوع از فرمانده سؤال کردم : «نام من را هم در لیست پرواز قرار داده‌ای یا نه؟»

او هم در جواب گفت: «در لیست پرواز قرار نداری، چون فکر نمی‌کردم به این زودی برگردی.» در جواب گفتم: «من این همه راه را از تهران تا دزفول آمده‌ام تا انتقام حمله بعد از ظهر گذشته را از آنها بگیرم. دوباره بررسی کنید شاید جایی در لیست خالی باشد.»

فرمانده گردان بعد از بررسی دوباره گفت: «در یکی از دسته‌ها، شماره  4 خالی است و هنوز برای آن خلبان تعیین نشده، اگر بخواهی نام تو را در لیست این دسته قرار می‌دهم. ولی لیدر از قبل تعیین شده و تو نمی‌دانی رهبری هواپیماها را به عهده داشته باشی.»

با وجود آن که معلم خلبان بودم و تجربه پروازیم از لیدر دسته بالاتر بود، گفتم: «مهم نیست، نام من را هم در لیست قرار دهید.»

با پایان گرفتن گفتگو با فرمانده گردان، با وجود آن که در راه استراحت درستی هم نداشتم، به سایر خلبانان گروه پروازی پیوسته و به همراه آنان مشغول هماهنگی عملیات فردا شدیم.

بقیه در ادامه مطلب......



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 3 / 1392برچسب:, | 17:34 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش مشرق، امیر حشمت الله ملکیان در راس هیئتی بلند پایه با فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد.

ملکیان در این دیدار ابراز داشت: پاسداران فرزندان به حق امام حسین(ع) و ادامه دهنده راه این امام بزرگوار در تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: نقش آفرینی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های متمادی نشانگر اوج عزت و اقتدار این نیرو بوده و تجلی کننده ارزش های پاسداری در بطن جامعه است.

فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: جانفشانی های پاسداران در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نشان داده که سپاه در هر شرایطی مدافع انقلاب و ارزش های نظام اسلامی خواهد بود.

در این دیدار، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروزه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وحدت و همدلی خیره کننده ای دارند و همین امر می تواند زمینه ساز رشد و پیشرفت بیش از پیش باشد.

وی عنوان کرد: سازمان سپاه و ارتش دارای تفاوت هایی است اما این تفاوت ها نمی تواند مانع اهداف مشترک این دو سازمان باشد و در نهایت شاهد هستیم که هر دو سازمان به دنبال هدف مشترک یعنی اعتلای نام ایران در جهان هستند.

لازم به ذکر است، در این دیدار مسئولین عقیدتی سیاسی، حفاظت و بازرسی قرارگاه شمالغرب ارتش نیز حضور داشتند.

منبع : مشرق



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا