تاريخ : 4 / 3 / 1392برچسب:ارتش,دژبان, | 18:6 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

امام جمعه زنجان در جمع كاركنان و فرماندهان دژبان كل ارتش:

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب در خصوص اهميت مشاركت مردم در انتخابات گفت: در  بحث انتخابات حتي يك راي هم مهم است .

 



ادامه مطلب

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

سرلشکر فیروزآبادی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هر رأی حکم یک سرباز در خط مقدم مبارزه با دشمن را دارد، تأکید کرد: شرکت حداکثری مردم در انتخابات، ضامن امنیت ملی در برابر تهدیدات خارجی و بهترین قدرت بازدارندگی است

 سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، از عملیات آزادسازی این شهر به عنوان «مصداق واقعی جهاد» یاد کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:ارتش ,نیروی زمینی,رزمایش, | 13:10 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

با حضور امیر پوردستان

مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 25 نیروی زمینی ارتش با بکارگیری انواع دستاوردهای جدید این نیرو ازجمله بالگردهای هجومی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین مرحله از رزمایش نیروی زمینی ارتش با نام بیت المقدس 25 در منطقه عمومی اصفهان با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده این نیرو و با رمز یا علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش یگان های مختلف نیروی زمینی با بکارگیری انواع تجهیزات و سامانه های رزم زمینی و نیز طراحی تاکتیک های مختلف رزم توانستند نیروهای دشمن فرضی را از مناطق اشغال شده دور کرده و آنها را به پشت مرزها عقب بزنند.

بکارگیری جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی و نیز استفاده از انواع بالگردهای هجومی این نیرو از جمله برنامه هایی بود که در مرحله پایانی رزمایش به اجرا در آمد.

 



تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:ارتش,نیروی زمینی, | 1:50 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

هفدهمين عمليات آفندي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران و نخستين عمليات مشترك بين ارتش، سپاه پاسداران و نيروهاي جنگهاي نامنظم شهيد چمران در منطقه خوزستان، عمليات «الله اكبر» مي‌باشد كه در كتاب هاي تاريخ جنگ به نامهاي خيبر و امام علي (ع) نيز ثبت شده است.

اين عمليات در منطقه عمومي سوسنگرد با هدف تصرف ارتفاعات الله اكبر در ساعت 4 بامداد روز 31 ارديبهشت ماه 1360 با رمز يارسول الله (ص) آغاز گرديد و تا صبح روز پنجم خردادماه ادامه يافت.

 



ادامه مطلب

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

بسم الله الرحمن الرحيم

با تشكر از تلگرافاتي كه در فتح خرمشهر به اين جانب رسيده است، سپاس بي حد بر خداوند قادر كه كشور اسلامي و رزمندگان متعهد و فداكار آن را مورد عنايت و حمايت خويش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصيب ما فرمود؛

 



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:ارتش,عملیات,سپاه, | 1:43 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

 ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

با خلع بنى صدر (رئيس جمهور وقت) از فرماندهى كل قوا و تغيير و تحولى كه در سيستم فرماندهى نيروها پيش آمد،

رزمندگان ارتش و سپاهى كه از آغاز جنگ دوشادوش يكديگر جنگيده بودند، وحدت و انسجام بيشترى يافتند و اين وحدت كه در صحنه هاى عملياتى به صورت تركيب و ادغام رزمندگان و يگان هاى ارتش و سپاه در يكديگر تجلى يافت و از آن پس عمليات ها به صورت مشترك اجرا گرديد. شهيد صيادشيرازى، فرمانده وقت نيروى زمينى ارتش، اين وحدت و يكپارچگى رزمندگان را كه ثمرات ارزنده‌اى داشت، «تركيب مقدس» ناميد.در عمليات بيت المقدس، قرارگاه عملياتى كربلا در جنوب كه در 31 فروردين سال 1361 افتتاح شده بود، هدايت و كنترل عملياتى دو بازوى توانمند دفاع مقدس را كه چون يك روح در دو جسم بودند به عهده داشت.

 



ادامه مطلب

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

شهيد امير سپهبد علي صياد شيرازي‌ در رابطه با عمليات غرورآفرين بيت‌المقدس و فتح خرمشهر طي سخناني چنين گفته است: 

 «سوم خرداد سال 1361، يادآور تجلى اراده و غرور ملتى مسلمان و آزاده در آزاد سازى خونين‌شهر است... اهميت فتح خرمشهر يا بهتر بگوييم شهرى كه به تعبير امام(ره)، خدا آن را آزاد كرد، در اين است كه به عمق اين پيروزى عظيم پى ببريم. دلشادى امت اسلامى و نشاط رزمندگان اسلام، به اسارت افتادن حدود بيست هزار نفر از لشكريان كفر، دستيابى به غنايم فراوان جنگي، وارد كردن هزاران نفر تلفات به دشمن، افزايش عزت و اقتدار جمهورى اسلامى در رسانه ‌هاى گروهى بين المللى و از هم پاشيدن شيرازه سپاه خصم، همه آثار ظاهرى اين نصرت الهى بود و اهميت اين فتح بزرگ در اين است كه بدانيم چگونه قلت بر كثرت غلبه كرد... فوران اخلاص‌ها در وجود رزمندگان اسلام اعم از ارتشي، سپاهي، بسيجي، جهادگر و مزين به حضور روحانيت، زمينه ‌ساز نصرت خدا گرديد».



تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:ارتش,نیروی هوایی, | 1:35 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

نقش نيروي هوايي ارتش در عمليات فتح خرمشهرايام ورق خورد و ماه خرداد از راه رسيد. اين ماه در تقويم انقلاب خاطرات بسياري را با خود به همراه دارد و سخن هاي بسياري در سينه به يادگار گذاشته است

 .

سوم خرداد به پرشورترين حماسه دوران دفاع مقدس يعني فتح خرمشهر و ياد شهداي شورآفرين عمليات بيت المقدس عطرآگين است . اين روز كه روز مقاومت و ايثار و پيروزي لقب گرفته در تاريخ دفاع مقدس از جلوه خاصي برخوردار است .سوم خرداد سال 1361 يادآور نقش آفريني رزمندگاني است كه بيست و هفت سال پيش خونين شهر قهرمان را با ايثار و مقاومت مثال زدني خود آزاد كرده و نقشه شوم استكبار جهاني را براي جدا كردن بخش هايي از خاك عزيز ايران نقش بر آب نمودند. فتح خرمشهر در واقع نقطه عطفي در تاريخ معاصر بود كه تحقق آن با هيچ يك از معيارهاي نظامي و راهكارهاي اتاق جنگ قابل محاسبه نيست و بر همين اساس حماسه شگرف آزادي خرمشهر انتهاي جانفشاني و منتهاي روحيه توكل و نماد نصرت الهي لقب گرفته است .

 



ادامه مطلب

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 امير سرتيپ دوم حسين شكوهي، معاون تربيت و آموزش نيروي زميني ارتش و سخنگوي رزمايش بيت المقدس 25 با اشاره به اينكه مرحله دوم اين رزمايش كه از صبح امروز آغاز شده وارد فاز تاكتيكي خود شده، گفت: با حضور امير سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش در منطقه عمومي اصفهان همزمان با برگزاري رزمايش پروژه هاي شبيه ساز تير مستقيم و جامع توپخانه و شبيه ساز موشك زمين به زمين در كلاس هوشمند امروز به بهره برداري رسيد.

 

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، وي افزود: با رونمايي از اين شبيه سازها ضمن استمرار و ارتقاي سطح آموزش، صرفه جويي در مصرف مهمات، استفاده بهينه از نيروي انساني كارآمد و جلوگيري از كاهش تلفات و خسارات احتمالي در جنگهاي آينده، ميزان مهارت و دقت در اجراي آتش عليه مواضع مورد نظر مورد بررسي و تحليل كامل تري قرار مي گيرد.

سخنگوي رزمايش بيت‌المقدس تاكيد كرد: فردا و همزمان با سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر قهرمان در عمليات پيروزمندانه بيت المقدس، مرحله سوم و نهايي رزمايش بيت المقدس 25 با اجراي آتش تهيه سنگين يگانهاي توپخانه، تك هماهنگ يگانهاي پياده و زرهي، عمليات هلي برن تكاوران تيپ 55 هوابرد و جنگ الكترونيك و ضد الكترونيك يگانهاي مخابرات و جنگال نزاجا در منطقه اصلي رزمايش برگزار خواهد شد و همزمان تعدادي از پروژه هاي موشكي و نفربرهاي زرهي جديد نيروي زميني ارتش در صحنه رزمايش نيز مورد تست عملياتي قرارخواهند گرفت.

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

به همت متخصصان داخلي صورت گرفت؛

 

يك فروند هواپيمايF4Eبا تلاش متخصصان و كاركنان فني پايگاه هوايي شهيد نوژه همدان به ناوگان نيروي هوايي ارتش پيوست.

 متخصصان و كاركنان جوان پايگاه سوم شكاري شهيد نوژه همدان با كار و تلاش مداوم و شبانه­روزي يك فروند هواپيماي F4E را كاملاً بازسازي كردند.

اين هواپيما كه از سال 85 غير عملياتي شده بود، پس از پرواز آزمايشي موفقيت­آميز بار ديگر به ناوگان نيروي هوايي ارتش پيوست.

 



تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:, | 1:23 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

جلسه ديدار كاركنان حوزه مركزي اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) با رئيس اين اداره برگزار شد

.

حجت الاسلام والمسلمين انصاري در اين جلسه ضمن تبريك ايام خجسته ماه رجب و  سالروز ولادت باسعادت حضرت علي (ع) گفت: اگر با دقت به تاريخ انقلاب اسلامي نگاه كنيم، مي­بينيم روح اصلي حركت مردم ايران در بسياري  از ابعاد، شبيه به حركت پيامبر اسلام(ص) در صدر اسلام است و امروز ايران تنها كشوري است كه يك نظام الهي و ديني بر آن حاكم است و با نگاه به تاريخ اسلام متوجه مي­شويم كه بسياري از موارد در تاريخ تكرار مي­شوند.

وي در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري پيشرو اظهار داشت: امروز، ايران در اوج عزت­مندي و اقتدار است و اينكه بعضي سعي مي­كنند روحيه نااميدي و رسيدن به بن­بست را در كشور اشاعه دهند در اشتباه محض به­سر مي­برند و ايران علي­رغم اينكه از هر طرف مورد هجمه و شيطنت دشمنان قرار دارد با تكيه بر آيات محكم الهي، از سخت­ترين شرايط با يك تصميم ولايت به آرامش مي­رسد.

رئيس اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) در پايان تأكيد كرد: تكليف همه ما، حضور حداكثري در انتخابات و برگزيدن فرد اصلح است كه در اين راه بايد با شناسايي جريان­ها و خط­هاي فكري، بهترين فرد را براي اداره امور اجراي كشور برگزينيم .

 



 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) در گفت و گو با روزنامه جمهوري اسلامي به مناسبت سوم خرداد ‌گفت: در عمليات بيت­المقدس بيش از 50 فروند از هواپيماها و سه فروند از بالگردهاي عراق توسط پدافند هوايي ارتش منهدم شدند

.

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، با اشاره به نقش پدافند هوايي در آزادسازي خرمشهر افزود: در عمليات غرورآفرين بيت­المقدس، تمامي نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسيج و نيروهاي مردمي شركت داشتند و نقش آفريني كردند.

وي گفت: در عمليات آزادسازي خرمشهر، پدافند هوايي توانست آن چيزي را كه فرماندهان به شكل تمرين و تاكتيك طراحي كرده بودند، در صحنه عمل به­طور موفق اجرا كند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص)‌ با بيان اين­­كه عراقي­ها با اين باور غلط رسيده بودند كه خرمشهر جزوي از خاك كشورشان است، تصريح كرد : خرمشهر براي عراقي­ها حكم حيثيتي داشت و اصلاً دوست نداشتند اين شهر را كه غصب كرده بودند از دست بدهند.

امير سرتيپ اسماعيلي ادامه داد: اما با يك اقدام هماهنگ و انسجام بسيار بالا، عمليات بيت­المقدس در بين نيروها اول درك و سپس به نحو احسن اجرا شد.

وي در پايان درباره سامانه جديد "حرز نهم" كه به­تازگي توسط وزير دفاع رونمايي شد، گفت: اين سامانه يك سامانه موشكي ارتفاع پست است و همچنين قابليت­هايي شبيه سامانه يا زهرا3 را دارد.

وي در پايان تصريح كرد: اين سامانه مي­تواند خيلي از هواپيماها و موشك­هاي كروز كه قابليت شيرجه برروي اهداف حساس و حياتي را دارند را نابود كند.

 



تاريخ : 3 / 3 / 1392برچسب:ارتش, نیروی هوایی,انتخابات, | 1:16 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

امير سرتيپ خلبان شاه­صفي گفت: بايستي در خلق حماسه سياسي كه مورد تأكيد فرماندهي معظم كل قواست، مشاركت داشته باشيم

.

امير سرتيپ خلبان شاه صفي، فرمانده نيروي هوايي ارتش طي مراسمي كه به­منظور تجليل از كاركنان ممتاز نيروي هوايي با حضور حجت الاسلام والمسلمين صبري، رئيس اداره عقيدتي سياسي، امير سرتيپ خلبان نصيرزاده، معاون هماهنگ كننده و جمعي از معاونين، فرماندهان و مسئولين اين نيرو در هتل نهاجا برگزار شد، گفت: اصل اول در انتخابات آينده رياست جمهوري، مشاركت حداكثري است و در مرحله بعد بايد به­دنبال انتخاب فرد اصلحي باشيم كه تابع ولي­فقيه و همراه ايشان باشد.

وي  در ادامه با اشاره به اعلام اسامي كانديداهاي مورد تأييد شوراي نگهبان براي شركت در انتخابات آينده رياست جمهوري خاطر نشان كرد: بايستي در خلق حماسه سياسي كه مورد تأكيد فرماندهي معظم كل قواست، مشاركت داشته باشيم.

امير سرتيپ شاه­صفي بيان كرد: كاركنان نيروي هوايي ارتش در شرايط حساس قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و بدون توجه به عواقب فردي عمل خود با حضور در  مدرسه علوي به جمع انقلابيون پبيوستند و با اين حركت شجاعانه خود باعث تسريع در پيروزي انقلاب شدند.   

وي افزود: نيروي هوايي همواره در خط مقدم انقلاب و جنگ تحميلي بوده و همين امر اين نيرو را به جايگاه ممتاز امروز رسانده است. نيروي هوايي ارتش اولين نيرويي بود كه با حضور در مدرسه علوي با امام راحل (ره) بيعت كرد و نخستين مأموريت را با تقديم اولين شهيد در هشت سال دفاع مقدس انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمين ولي الله صبري، رئيس اداره عقيدتي سياسي نيروي هوايي نيز در اين مراسم با اشاره به انتخابات پيشروگفت: ما بايستي مطيع نظر شوراي نگهبان بوده و به­دنبال فرد اصلح باشيم و در تشخيص كانديداي صالح بايد به اطرافيان و حاميان وي نيز توجه داشته باشيم. 

وي همچنين ضمن تبريك فرارسيدن ميلاد با سعادت امام علي (ع) و روز پدر گفت: يقيناً، الگوي شما كه به­عنوان كاركنان ممتاز نيروي هوايي شناخته شده ايد، امام علي (ع) بوده است، چرا كه ايشان نيز همواره ممتاز و الگو بوده­اند.

حجت الاسلام والمسلمين صبري افزود: امام علي (ع) در تمام جوانب زندگي اعم از سياسي، اجتماعي و عبادي، يك انسان كامل بوده­اند كه بايستي زواياي مختلف اين شخصيت بزرگ را مورد توجه قرار دهيم.

 



 

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

دكتر يزدان پناه:

در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و همزمان با برگزاري نهمين دوره بصيرت ويژه همسران كاركنان قرارگاه پدافندهوايي خاتم­الانبيا(ص)، دكتر يزدان­پناه، رئيس دانشكده جغرافياي سياسي دانشگاه تهران در جمع خانواده­هاي ساكن در شهرك شهيد بهشتي حاضر و به ايراد سخنراني پرداخت.

 دكتر يزدان­پناه انتخابات اين دوره از رياست جمهوري را بسيار مهم و متفاوت از دوره­هاي قبل دانست و افزود: سرنوشت جامعه در گرو مشاركت اجتماعي و سياسي است و هر جامعه انساني كه برخوردار از ساختار، اصالت و هويت سرزميني است. مخصوصا ملتي كه پيرو مذهب تشيع و دستورات اسلام باشد در تعيين سرنوشت خود شركت  مي­كند.

دكتر يزدان­پناه بيان داشت: در بين 21 سلسله حكومتي در ايران، نظام فعلي تنها حكومتي است كه براي مردم جامعه­اش ارزش و احترام قائل شده و مشروعيت ساختار سياسي خود را در گرو رأي و نظر مردم مي­داند و وجه تمايز حكومت فعلي با حكومت دوره پهلوي، مشاركت مدني و نقش­ آفريني سرزمين مي­باشد.

 وي تأكيد كرد: وقوع انقلاب اسلامي كه با مديريت و رهبري داهيانه حضرت امام راحل(ره) و ايمان و توكل مردم حاصل شده، آن هم در شرايطي كه امپرياليسم،كاپيتاليسم، تكنوكراها، ليبرالها و سكولارها سلطه استعمارگرانه خود را در سرتاسر جهان گسترانيده بودند، يك معجزه به حساب مي ­آمد.

 



ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

در ادامه  كمك­هاي انسان دوستانه پايگاه ششم شكاري شهيد ياسيني بوشهر به زلزله­زدگان شهرستان دشتي، يك محموله ديگر ازاين كمك­ها به منطقه زلزله­زده ارسال شد.

اين محموله 10 تني شامل اقلام مورد نياز غذايي از جمله بيش از 100 كيسه برنج 10 كيلويي، 683 قوطي رب گوجه فرنگي، نزديك به 490 كيلو روغن خوراكي، بيش از 1360 قوطي تن ماهي، حدود 1270 قوطي كنسرو لوبيا و 42 بسته ماكاروني است.

گفتني است اين محموله به ارزش 200 ميليون ريال در اخنيار زلزله­زدگان منطقه كاكي در شهرستان دشتي قرار گرفته است.

شايان ذكر است، پايگاه ششم شكاري نيروي هوايي ارتش در نخستين ساعات زمين لرزه "دشتي" با اعزام نيروها  و تجهيزات پزشكي، اعزام دو فروند هواپيما و بالگرد براي انتقال مصدومان، به ياري زلزله­زدگان اين منطقه شتافت.

از جمله اين اقدامات مي­توان به ارسال پنج تخته چادر 16 نفره براي اسكان اضطراري آسيب­ديدگان از سوي پايگاه نام برد. پايگاه هوايي شهيد ياسيني همچنين با برپايي نانوايي سيار، 2500 قرص نان تهيه و بين مردم آن منطقه توزيع كرد.

خاطر نشان مي­شود، زمين لرزه­اي به بزرگي 1/6 در مقياس ريشتر،21 فروردين، منطقه كاكي شهرستان دشتي استان بوشهر را به لرزه درآورد. شهر "شُنبه" بيشترين خسارت را از اين زمين لرزه بزرگ متحمل شد



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا