هوشیاری و حسن تدبیر مقام معظم رهبری انقلاب را از یک چالش بزرگ نجات داد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: هوشیاری و حسن تدبیر مقام معظم رهبری با توسل به آموزه‌های الهی و قرآن و سیره و روش پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) انقلاب را از یک چالش بزرگ نجات داد.
سردار سرتیپ سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرگزاری دفاع مقدس به مناسبت چهارمین سالگرد بزرگداشت حماسه ۹ دی به تشریح ابعاد مختلف این حماسه بزرگ پرداخت.

سردار جزایری در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش مردم در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب در طول چند دهه گذشته گفت: شاخصه اصلی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن است و از این حیث نسبت به سایر انقلاب‌های بزرگ رجحان قابل ملاحظه‌ای دارد. در هیچ یک از این انقلاب‌هایی که تاکنون شکل گرفته تنوع و تکثر مردمی مشابه انقلاب اسلامی ایران دیده نمی‌شود. این حضور مردمی در دوران جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را از یک گردنه بزرگ و عمیق به سلامت نجات داد.

جزایری افزود: جنگ تحمیلی پدیده‌ای بود برای نابودی انقلاب اسلامی اما مردم اجازه چنین اتفاقی را به دشمنان ندادند. فتنه ۸۸، جنگی بزرگ‌تر از جنگ هشت ساله بود. طراحان فتنه با هدف سرنگونی و براندازی وارد عرصه شدند اما مردم و ملت انقلابی ایران با ندای رهبری نظام در مقابل کودتاگران ایستادند و آن‌ها را از صحنه خارج کردند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سوءاستفاده عناصر فتنه گر از روز عاشورا گفت: از جمله آموزه‌های اتاق‌های فکر دشمن در مقابله با نظام اسلامی ایران، هجمه به ارزش‌ها و از بین بردن حساسیت‌ها نسبت به هنجارهای اسلامی و ملی است، با این استراتژی دشمن به مبارزه با عاشورا به‌عنوان یک نماد اصلی انقلاب اسلامی برخاست.

سردار جزایری توهین به اعتقادات مذهبی مردم در این روز را عامل مهم در ضربه خوردن دشمن دانست و افزود: دشمن به جایی حمله کرد که بیشترین ضربه را هم از‌‌‌ همان ناحیه خورد. کودن بودن دشمن در این جریان مشابه کوردلی گروهک منافقین در جریان عملیات فروغ جاویدان بود که در اثر عملیات رزمندگان اسلام با نام مرصاد، به‌شدت دچار ضربه شد.

وی تاکید کرد: ابعاد فتنه ۸۸ بسیار پیچیده بود و از سال‌ها قبل دشمن برای روز موعود برنامه ریزی و تدارکات لازم را دیده بود. حجم کار دشمن آنقدر گسترده بود که کمترین تردیدی در پیروزی نداشت.

جزایری به اهمیت نقش و جایگاه مقام معظم رهبری در کنترل و مدیریت فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: آنچه در درجه نخست سبب شکست دشمن یعنی امریکا و رژیم صهیونیستی و شرکای اروپایی و منطقه‌ای آن‌ها و سیستم ابرسرمایه داری و صهیونیزم بین الملل شد هوشیاری و حسن تدبیر مقام معظم رهبری با توسل به آموزه‌های الهی و قرآن و سیره و روش پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) بود که انقلاب را از یک چالش بزرگ نجات دادند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سکوت برخی خواص بعد از حوادث عاشورای ۸۸ تصریح کرد: تاریخ دردناک برخی مقاطع اسلام تکرار شد و عده‌ای از خواص یا در صف دشمن قرار گرفتند، یا گوشه بی‌تفاوتی و عزلت گزیدند و یا چشمان خود را بر حقیقت بستند و عافیت طلبانه به نظاره ایستادند تا ببینند سرنوشت فتنه‌ای که راه افتاده بود چه می‌شود.

وی گفت: بعضی از خواص امتحان دشواری پس دادند و برای همیشه تاریخ مردود شدند و آتش دوزخ را برای خود خریدند و جزای اقداماتشان چیزی جز مرگ نبود و نیست. در هر کشور دیگری چنانچه چنین خیانتی صورت می‌گرفت جزای آن جز چوبه‌های دار و تیر باران چیزی نبود.

سردار جزایری ادامه داد: از جمله خیانت‌های بزرگ فتنه گران این بود که پیروزی مردمی بزرگ در کشور را به کام ملت تلخ کردند و در میان سایر کشور‌ها و مردم جهان که نظاره گر آن وقایع بودند، تخم تردید در دل‌ها کاشتند و هزینه‌های به‌خصوص معنوی که برای انقلاب ایجاد کردند به مراتب بیش از هزینه‌های جنگ تحمیلی بود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا