تولید و گسترش واژگان علوم نظامی با همکاری فرهنگستان در دستور کار همه نیروهای نظامی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد تولید و گسترش واژگان علوم نظامی با همکاری فرهنگستان در دستور کار همه نیروهای نظامی و سازمان‌های وابسته قرار گرفته است.

به گزارش   خبرگزاری فارس ، ستادکل نیروهای مسلح به منظور پاسداشت زبان فارسی بیانیه‌ای از سوی سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی صادر کرد که در آن آمده است: زبان فارسی از دیرباز به عنوان ثروتی راهبردی در فرهنگ درخشان ایران اسلامی، نماد وحدت ملی و مظهر فرهنگ استوار این سرزمین بوده و در گذار سده‌های پی در پی و فراز و فرودهای تاریخی، همواره ارزش‌های انسانی، اخلاق، حکمت، ‌استقامت و امید را در روح و جان ایرانیان دمیده است.

این بیانیه می‌افزاید: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که پاسداری از کیان نظام اسلامی و ارکان مقدس آن را وظیفه خود می‌دانند، به پیروی از رهنمودهای هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز و به منظور حفظ زبان فارسی و توسعه علمی این زبان گرانمایه، آمادگی کامل خود را در اجرای رهنمودهای امام عزیز خود در خصوص درست‌نویسی، درست‌گویی و پرهیز از به کارگیری کلمات و الفبای بیگانه در سطح نیروهای مسلح و گستره وسیع بسیج اعلام می‌دارند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: بر این اساس به کارگیری بهینه دستور زبان فارسی و کاربرد گنجینه واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر همه نظامیان سلحشور و بسیجیان سرافراز، بایسته و لازم است. همچنین تولید و گسترش واژگان علوم نظامی با همکاری فرهنگستان در دستور کار همه نیروهای نظامی و سازمان‌های وابسته قرار گرفته است تا انشاء‌الله شاهد تقویت و استحکام فزاینده این زبان ملی و بقای فرهنگ و ادب سرشار فارسی برای نسل حاضر و نسل‌های ‌آینده حتی در گستره جهانی آن باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا