برگزاری اولین یادواره شهید یاسینی به میزبانی پایگاه ششم هوایی بوشهر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش از برگزاری اولین یادواره شهید سرلشکر خلبان سید علیرضا یاسینی، فرماندهان و هشتاد و چهار شهید خلبان و پرسنل پایگاه هوایی بوشهر به میزبانی پایگاه ششم هوایی بوشهر خبر داد و گفت: شهید یاسینی با رشادت تمام و 57 درصد جانبازی تا آخرین روزهای عمر خود به پرواز ادامه داد

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: اولین یادواره شهید سرلشکر خلبان سید علیرضا یاسینی، فرماندهان و هشتاد و چهار شهید خلبان و پرسنل پایگاه هوایی بوشهر به میزبانی پایگاه ششم هوایی بوشهر و با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی هوایی  ارتش  به مدت سه روز برگزار می گردد.

امیر گلفام افزود در این مراسم از خانواده شهید یاسینی و 12 شهید خلبان و 15 خلبان پیشکسوت و آزاده این پایگاه به همراه خانواده هایشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در تشریح برنامه های انجام شده و آتی این یادواره گفت: در روز نخست این برنامه در بدو ورود، خانواده معظم شهدا و میهمانان مورد استقبال رسمی امیر هادیان فرمانده پایگاه هوایی قرار گرفتند. همچنین امروز دو خیابان به نام های شهید یاسینی و فکوری و یک میدان به نام شهدای پایگاه هوایی بوشهر نامگذاری گردید و نیز از تندیس شهید فکوری رونمایی شد. گفتنی است امروز جمعی از پیشکسوتان در مدارس و دانشگاههای شهر حضور پیدا کرده و به سخنرانی پرداختند و قرار است امشب در برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی استان صحبت کنند.

گلفام در خصوص برنامه های آتی افزود: فردا صبح مراسم یادواره شهدا در سینما ولایت پایگاه، با حضور امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیرسرتیپ خلبان نیک‌بخش حبیبی رئیس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا و جمعی از امرای نیروی هوایی و مقامات استان بوشهر برگزار خواهد شد. در روز جمعه نیز با حضور میهمانان از دستگاه آب شیرین کن پایگاه افتتاح به عمل خواهد آمد و در مراسم نماز جمعه استان یکی از امرای پیشکسوت، سخنران پیش از خطبه ها خواهد بود.

امیر گلفام با بیان اینکه شهید یاسینی از افتخارات ارتش می باشد، می افزاید: این شهید در سال های 56 تا 61 در بوشهر به عنوان خلبان F4و در خلال سالهای 66 تا 68 به عنوان فرمانده پایگاه به ایران اسلامی خدمت کرده است. وی با 2756 ساعت پرواز عملیاتی بارها تا مرز شهادت پیش رفته و طی جنگ علی رغم آسیب دیدن هواپیمایش، آن را سالم به زمین نشانده، با این حال 2 مرتبه مجبور به خروج اضطراری از هواپیما می شود که با برداشتن جراحات بسیار و 57 درصد جانبازی، پرواز را تا آخرین روزهای عمر خود ادامه می دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا