حجت‌الاسلام واحدی: امیدواریم مدار 10 درجه بتواند برد بین المللی پیدا کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اصلاحات جدید، تغییر سناریو و امکان بازی تحت وب و مالتی پلیر بودن مدار 10 درجه، گفت: امیدواریم مدار 10 درجه بتواند برد بین المللی پیدا کند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرگزاری فارس  ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش امروز در مراسم رونمایی از دومین بازی رایانه‌ای با عنوان مبارز در خلیج عدن (مدار 10 درجه) با تبریک ولادت امام حسن عسگری و ایام الله دهه فجر، گفت: زمانی که نخستین بازی رایانه‌ای از سوی این سازمان در جمع محدودی از مسئولان رونمایی شد، کسی فکر نمی‌کرد این بازی تبدیل به پربازدیدترین بازی ایرانی شود.

وی با اشاره به صنعت بازی‌های رایانه‌ای، گفت: امروز این صنعت از حالت سرگرمی خارج شده و به یک رسانه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی  عالم‌گیر تبدیل شده است و رسانه‌های کلاسیک مثل رادیو، تلویزیون و سینما را پشت سر گذاشته است؛ لذا نظر به همین اهمیت است که کمپانی‌های بازی سازی هالیوودی به این صنعت رو آورده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر کم کردن ساخت فیلم‌های پر هزینه، ساخت این بازی‌ها موجب نفوذ فرهنگی در دنیا شده است و براساس آمار، این صنعت در سال میلادی گذشته بیش از 87 میلیارد دلار در دنیا درآمد داشته است، که اگر بخواهیم به اهیمت آن پی ببریم مساوی با درآمد نفتی سال 2008 میلادی ایران است.

واحدی در ادامه با اشاره به آماری از زمانی که روزانه صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: در آمریکا روزانه 215 میلیون ساعت در روز، در آلمان 45 میلیون ساعت در روز صرف این نوع بازی‌ها می‌شود. در ایران هم از جمعیت 75 میلیونی، حدود 46 میلیون مخاطب بین، 10 تا 50 درصد با این بازی ها آشنا هستند و 20 میلیون گیمر (بازی‌گر حرفه‌ای) بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که ساعاتی در روز را مشغول بازی هستند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با بیان اینکه عمده سازندگان این بازی‌ها صهیونیستها و فراماسونرها هستند، افزود: عمده هدف سازندگان این بازی ها، جهانی سازی و تغییر سبک زندگی  ملتها به زندگی آمریکایی است؛ از این رو است که کمپانی های هالیوودی که در این زمینه فعالیت می کنند، برای کودکان طیف های مختلف از کودکان 4 ساله تا بزرگ سال بازی هایی را طراحی می کنند.

وی با مثالی در این زمینه، خاطرنشان کرد: سیمز یکی از بازی‌هایی است که برای کودکان طراحی شده است و هیچ انتهایی هم ندارد و اگر یک سال هم صرف آن شود، این بازی به اتمام نمی رسد، اما تاثیرات فرهنگی زیادی از جمله ترویج مصرف گرایی و معنویت گریزی را به به دنبال دارد.

واحدی با بیان اینکه اهداف سازندگان این برنامه‌ها حقیقتا تاثیرگذاری بر ذهن و قلب کودکان و نوجوانان است و ما دچار توهم توطئه نیستیم، اظهار داشت: این بازی‌ها در محیط داخل کشورهای اروپایی با یک رویکرد و برای مخاطبان خارجی و کشورهای جهان سوم با رویکردی دیگر  تهیه می شود و به دنبال ایجاد حس منجی بودن آمریکا در دنیا و آماده کردن ذهن کودکان و نوجوانان برای پذیرفتن رهبری آمریکا بر جهان آینده است.

معاون فرهنگی ارتش در این زمینه گفت: 10 سال قبل از آغاز جنگ اول آمریکا در خیلج فارس، در سال 1981 آمریکا دست به تولید بازی رایانه‌ای « طوفان صحرا» زد و از این طریق حس تنفر از نظامیان عراقی را در دل و قلب کودکان آمریکایی کاشت زد و سالها بعد در جریان جنگ خلیج فارس و اشغال عراق، سربازان آمریکایی که همان کودکان مخاطب بازی بودند، چه بلاهایی بر سر شهروندان عراقی که نیاوردند. نمونه دیگر در این خصوص فردی نروژی است که دو سال قبل در یکی از مراکز عمومی این کشور دست به کشتن 70 نفر زد و در دادگاه محاکمه خود، انگیزه‌اش از این اقدام را انتقام گرفتن از مسلمانان و انتقاد به مسئولان نروژ در خصوص همزیستی با مسلمانان عنوان کرد و گفت که تحت تاثیر بازی رایانه‌ای کال آف دیوتی دست به این کار زده است.

وی رویکرد اصلی در بازی‌های رایانه‌ای را گسترش ایران هراسی دانست و گفت: زمانی این بازی‌ها علیه آلمان‌ها طراحی شد، در ادامه برای مقابله به شوروی سابق و در 25 سال اخیر نوک حمله‌اش به اسلام است و تحت عنوان مقابله باتروریسم، ایران و نمادهای ملی و مذهبی اسلام و شیعه را هدف قرار می دهند.

وی افزود: امروز بیش از 80 درصد از تولیدات هالیوود با سفارش مستقیم پنتاگون انجام می‌شود ولی در کشور ما به دلیل تعیین نشدن استراتژی‌های کلان و نبود ارتباط سنماگران با ارتش، سینمای ما در چنبره فیلم‌هایی که چندان ارتباطی با هویت و باورهای ایرانی و اسلامی ندارد، گرفتار شده و راهی برای خروج از آن نمی‌یابد.

واحدی با تاکید بر اینکه جنگ نرم علیه کشورهای اسلامی خصوصا ایران یک توهم نیست و به صورت جدی فعال است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که نسخه نخست بازی خلیج عدن عنوان پرفروش‌ترین بازی بومی در سطح کشور تبدیل شد.

وی گفت: بازی مدار 10 درجه دومین بازی رایانه ای است که با اصلاحات جدید، تغییر سناریو و امکان بازی تحت وب و مالتی پلیر بودن (چند نفره بودن) به بازار عرضه می‌شود که امیدواریم با توجه به اصلاحات آن و امکان استفاده از هوش انسانی و جایگزین شدن هوش مصنوعی با هوش انسانی، امیدواریم بتواند برد بین المللی هم پیدا کند.

واحدی در پایان با اشاره به هوشمندی رهبر معظم انقلاب و توصیه اکید ایشان به سیاست گذاری در خصوص بازی‌های رایانه‌ای توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ما این افتخار را داریم که در این عرصه توانسته ایم منویات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا