توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفت : ۳۸۹۴ بار تاکید و تبیین «استحکام ساخت داخلی کشو

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::مقام معظم رهبری در طول سال ۹۲، ۳۸۹۴ بار پیرامون تبیین کلیدواژه «استحکام ساخت داخلی کشور» سخن گفته‌اند.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس، مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر بار‌ها بر «استحکام ساخت داخلی کشور» در بیانات خود تاکید کرده‌اند.

طبق نموداری که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری منتشر شده است، ایشان در سال ۱۳۹۲، ۳۸۹۴ بار به طرح و تبیین کلیدواژهٔ «استحکام ساخت درونی» پرداخته‌اند.

این نمودار نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۶۸ این موضوع را مطرح کرده‌اند و در یک دههٔ اخیر (از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲) بار‌ها و به‌صورت مداوم به طرح این موضوع و تبیین و تفسیر آن پرداخته‌اند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/topic/2707/dg2_2707.png

ایشان در آخرین دیدار مردمی که ۲۸ بهمن‌ماه با مردم آذربایجان صورت گرفت، با تاکید بر دشمن آمریکا با انقلاب اسلامی فرمودند: «آمریکایى‌ها با انقلاب اسلامى دشمنند، با جمهورى اسلامى دشمنند، با این پرچمى که شما مردم بلند کردید دشمنند و این دشمنى با این چیز‌ها فرو نخواهد نشست؛ علاج مقابله‌ى با این دشمنى هم فقط یک‌چیز است و آن، تکیه‌ى به اقتدار ملّى و به توان داخلى ملّى و مستحکم کردن هرچه بیشتر ساخت درونىِ کشور [است]. هرچه در این زمینه ما کار بکنیم، کم است.»

ایشان پیش از این نیز در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی فرمودند: «ملّت توجّه داشته باشد. ببینند که باید یک کشور اقتدار درونى خود را حفظ کند؛ این توصیه‌ى همیشه‌ى ما به مسئولین است. مشکلات کشور را تنها یک چیز حل می‌کند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیّتهاى درونى - که این ظرفیّت‌ها هم بحمداللَّه بسیار است، بى‌شمار است - و استفاده‌ى از این ظرفیّت‌ها به شکل حکیمانه.»

ایشان در ادامه ضمن تاکید بر این‌که به دشمن نمی‌توان چشم دوخت، افزودند: «خوشبختانه مسئولین اقتصادى دولتى به این معنا توجّه کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند. راه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور - حالا این بخش از مشکلات - نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتن تحریم دشمن و مانند این‌ها نیست؛ خوشبختانه مسئولین اقتصادى کشور به این معنا توجّه کرده‌اند. راه آن این است که به درون نگاه کنند؛ ساخت درونى اقتصاد را تقویت کنند؛ این کار را بنا دارند بکنند و ان‌شاءاللَّه همین است که پیش خواهد رفت و در این توفیق پیدا خواهند کرد. به دشمن نمی‌شود چشم دوخت؛ از دشمن نمی‌شود انتظار داشت.»

رهبر معظم انقلاب سی‌ام بهمن‌ماه نیز با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با طراحی اینفوگرافیک «چرا استحکام؟» ضرورت پرداختن به استحکام ساخت داخلی کشور را در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بررسی کرده است.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/25442/C/13921206_0125442.jpg


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا