شهید شیرودی فرمانده‌ای قاطع در برخورد با منافقین بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
  پایگاه مردمی ارتش:: یکی از فرماندهان هوانیروز در دوران دفاع مقدس گفت: شهید شیرودی در برخورد با منافقین با قاطعیت رفتار می‌کرد. او بارها برای حفظ حریم اسلام، امام خمینی (ره) و ملت ایستادگی کرد و به مقابله با دشمنان پرداخت.

امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز" محمد کریم عابدی" از فرماندهان هوانیروز در دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان ایثارگری های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هوانیروز یگانی است پیشرفته، مدرن و راهبردی که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت امام(ره) و ملت بود.

وی افزود: هوانیروز در حفظ تجهیزات و امکانات کشور و نقاط حساس کشور نقش موثری ایفا کرد. این یگان در روزهای آغازین پیروزی انقلاب که دشمن سعی داشت با جنگ های قبیله ای ملت را درگیر کند، در خط مقدم دفاع از این مرز و خاک و مقابله با منافقینی که از عراق خط مشی می گرفتند و تجهیز می شدند،  قرار گرفت.

این فرمانده هوانیروز در دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش آفرینی خلبانان جوان و شجاع دوران دفاع مقدس اذعان کرد: هوانیروز شهدای زیادی را به نظام و انقلاب هدیه کرد که شهدایی همچون شهید شیرودی، شهید کشوری و شهید حراف در راس آنان قرار دارند. شهدای دیگری نیزهستند که هنوز گمنامند و یاد و خاطره آنها تا ابد جاوید است.

رئیس هیئت مدیره کانون ایثارگران پیشکسوت مجلس شورای اسلامی درباره اولین عملیات هوانیروز گفت: اولین عملیاتی که به امر حضرت امام (ره) در 27اسفند سال 57 توسط هوانیروز آغاز شد، همزمان با سقوط مهاباد و ورود منافقین و عوامل نفوذی صدام صورت گرفت و هدف منافقین  جدا سازی کردستان از کشور بود.

وی ادامه داد: اما با طراحی و برنامه ریزی خلاقانه شهید شیرودی و شهید کشوری و دیگر فرماندهان پایگاه هوایی کرمانشاه، با انجام یک عملیات بزرگ در سنندج همراه با تیم های سبک و سنگین موشک ها و استفاده از توپ های 20 میلی متری، زیر آتش کبری های این دو شهید بزرگوار،  فضایی برای ما ایجاد شد تا بتوانیم حدود 20 تا 22 فروند هلیکوپتر را در پادگان  سنندج مستقر کرده و این شهر را از سقوط نجات دهیم.

این فرمانده هوانیروز تصریح کرد: بزرگمردان هوانیروز با ایثارگری و حضور ماندگارشان در جای جای غرب و شمال غرب نگذاشتند به این مملکت آسیبی برسد و طرحی که آمریکا ریخته بود تا ایران ایرانستان شود، نابود شده و ایران یک ایران مقتدر بماند.

امیر عابدی اظهار کرد: در یکی از عملیاتها بعد از اتمام آن  برای چند دقیقه ای صدایی از شهید شیرودی  شنیده نشد. وقتی به جستجوی وی پرداختیم متوجه شدیم بالاتر از ما قرار دارد و هلیکوپتر وضعیت مناسبی ندارد. شیشه بالای سرش شکسته شده بود. با هدایت وی به سردشت، هلیکوپتر روی تعدادی از لاستیک های ماشین که از قبل آماده کرده بودیم نشست.

وی ادامه داد: وقتی از وی سوال کردیم چه اتفاقی افتاده گفت" وقتی تجهیزات هلیکوپتر تمام شد متوجه شدیم تعدادی ماشین در حال فرار به عراق هستند، با اسکیپ هلیکوپترش، ماشین ها را مورد هدف قرار دادیم و یکی از اسکیپ های آن شکسته شد.

این فرمانده هوانیروز خاطر نشان کرد: شهید شیرودی در برخورد با دشمن و منافقین با قاطعیت رفتار می کرد و اصلا زنده ماندن برایش مهم نبود، چرا که برای حفظ حریم اسلام، امام (ره) و ملت ایستادگی می کرد و به مقابله با دشمن می پرداخت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا