نويسندگان ارتشي در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي فعاليت‌‌هاي شايسته‌اي دارند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

معاون فرهنگی ارتش در همایش 'اندیشه و قلم ارتش': نویسندگان ارتشی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی فعالیت‌‌های خوب و شایسته‌ای دارند/ رشد آثار ارتشیان در این همایش نشان می‌دهد که خوشبختانه آنان علاوه بر آمادگی رزمی، در جبهه‌های فرهنگی نیز حضوری چشمگیر دارند


به گزارش «نسیم»، حجت‌الاسلام‌ سید محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش، با گرامی داشتن روز قلم و با اشاره به برگزاری نخستین دوره همایش اندیشه و قلم در سال 1383 گفت: شاید در نظر خیلی‌ها ارتباطی میان تالیف، ترجمه و قلم و اندیشه با نظامی‌ای که فقط برای عرصه‌های نبرد و زره و باروت قرار است فعالیت کند، تصور نشود. اما روند رو به رشد ارائه آثار ارتشیان غیور به این همایش نشان می‌دهد که خوشبختانه آنان علاوه بر آمادگی رزمی در جبهه‌های فرهنگی نیز حضوری چشمگیر دارند.
وی با مقایسه همایش اول و همایش چهارم که امروز برگزار می‌شود گفت: در دوره نخست برگزاری این همایش، تمام نویسندگان ارتشی از بازنشسته و شاغل و خانواده‌هایشان برای تمام مدت گذشته تنها حدود 300 اثر به دبیرخانه ارسال شد، در حالی که الان 389 اثر برای مدت دوسال یعنی از فاصله همایش سوم تا چهارم ارائه شده است.
وی شناسایی و ترویج آثار مرتبط با ارتش جمهوری اسلامی ایران و تشویق کارکنان غیور و خانواده‌های آنان به فعالیت در عرصه کتابت را از مهم‌ترین اهداف این همایش خواند و اظهار داشت: خوشحالیم که این انتظار امروز برآورده شده و به خلق آثار وزین دیگر منجر شده است. خوشحالیم که امروز این اتفاق در ارتش تبدیل به یک نهاد شده و درختی که با دست توانای دوستانمان نشانده شده امروز ریشه‌های محکم خود را در تمام ارتش دوانیده است.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش افزود: نویسندگان ارتشی گاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هم فعالیت‌‌های خوب و شایسته‌ای دارند و همایش اندیشه و قلم ارتش در پی شناسایی این ظرفیت‌هاست.
سید محمد‌رضا واحدی در پایان به ارایه گزارشی آماری از آثار رسیده به دبیرخانه همایش اندیشه و قلم ارتش در دوره اخیر پرداخت و گفت: دبیرخانه همایش اندیشه و قلم 389 اثر از سوی 169 شرکت کننده دریافت کرد و این آمار غیر از آثاری است که به دلایل گوناگون دیرتر از مهلت اعلام شده به دبیرخانه همایش ارسال شدند و طبعاً نتوانستند در رقابت‌ها شرکت کنند.
وی افزود: برای داوری آثار با وجود آن‌که نیرو‌های زبده‌ای در داخل ارتش داریم که می‌توانند داوری آثار با به عهده بگیرند و بعضاً در جشنواره‌های فرهنگی کشور به عنوان داور شرکت می کنند اما ارزیابی را به داورانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کردیم تا شائبه‌ای در گزینش آثار وجود نداشته باشد.
در پایان این آیین از 30 برگزیده و شایسته تقدیر این همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل آمد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا