رونمايي از سه شبيه‌ساز درحوزه زرهي.
تاريخ : 31 / 1 / 1392برچسب:ارتش,نیروی زمینی,, | 20:28 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 


ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: سه شبيه‌ساز ديگر زرهي در نيروي زميني تا پايان سال رونمايي مي‌شود.

 

  به گزارش روابط عمومي ارتش، اميرسرتيپ احمدرضا پوردستان روز شنبه در مراسمي از سه دستاورد جديد نيروي زميني ارتش رونمايي كرد.

 بي سيم دستي فدك،ساخت لانچر(سكوي پرتاب)، چهار كوشكي سهند 3(سهيل) و شبيه‌ساز تانك T72، سه دستاوردي بود كه در اين مراسم رونمايي شد.

 

 فرمانده نيروي زميني ارتش در اين مراسم در خصوص  اين دستاورد‌ها، گفت:با رونمايي از سه شبيه‌ساز ديگر زرهي توسط ارتش جمهوري اسلامي ايران تا پايان امسال، مي‌توانيم از اين شبيه‌سازها علاوه بر حوزه تكنيك در حوزه تاكتيكي نيز استفاده كنيم.

 

 امير سرتيپ پوردستان با بيان اين‌كه اين شبيه‌سازها، بسيار پيشرفته است و تفاوت آن با ديگر ‌شبيه‌سازها در تعداد خدمه‌‌اي است كه از آن استفاده مي‌كنند، افزود: شبيه‌ساز زرهي تانك T72 مي‌تواند همزمان راننده، فرمانده و تيرانداز را آموزش دهد.

 

 وي درباره لانچر (سكوي پرتاب)چهار موشكي سهيل كه براي موشك‌هاي سهند 3 طراحي شده است نيز گفت: اين لانچر(سكوي پرتاب) قدرت پرتاب موشك‌هايي در ارتفاع پَست را دارد.

 

 فرمانده نيروزي زميني، امكان اشتباه در شليك به هدف در لانچرهاي چهار‌تايي را بسيار كم دانست و ادامه داد: امروزه سرعت پرنده‌هاي باسرنشين و بدون‌سرنشين، بسيار زياد است و اگر خدمه دوش‌پرتاب بخواهند با موشك آن‌را هدف قرار دهند، امكان اشتباه وجود دارد.

 

 امير سرتيپ پوردستان با بيان اين‌كه لانچر موشكي چهارتايي سهند براي افزايش قدرت پدافندي نيروهاي زميني ارتش طراحي شده است، افزود: لانچر سهيل، امكان حساسيت و ضريب هدف قرار‌دادن دشمن را چهار برابر بيشتر مي‌كند.

 

 فرمانده نيروي زميني ارتش درباره بيسيم فدك نيز گفت: فدك، بيسيمي تاكتيكي و بسيار پيشرفته است كه توسط نيروهاي ويژه و كماندوها در شرايطي كه مي‌خواهيم به دشمن بسيار نزديك شويم، استفاده مي‌شود.  امير سرتيپ پوردستان تصريح كرد: اين بيسيم از فناوري تماس نقطه به نقطه بهره مي‌برد و امكان جمينگ و پارازيته كردن آن سخت است.

 

 وي در ادامه با گراميداشت روز ارتش افزود: روز 29 فروردين، يكي از ايام‌الله انقلاب اسلامي است كه در اين روز، ارتش جمهوري اسلامي ايران به اقيانوس بيكران ملت پيوست.

 

 وي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد اميرسپهبد قرني كه در دوم ارديبهشت ماه سال 1358شهيد شد، ادامه داد: با پيروزي انقلاب اسلامي حدود 50 هزار مستشار نظامي بيگانه از كشور اخراج شدند ‌و بعد از آن بود كه نماينده امام (ره) در شوراي عالي دفاع كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بودند، فرمان نهضت قطعه‌سازي را صادر كردند.

 

  فرمانده نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: پس از آن، متخصصان نظامي دريافتند كه نه فقط مي‌توانند قطعه‌هاي سلاح‌هاي موجود را بسازند، بلكه با كنار هم قراردادن اين قطعات مي‌توانند سلاح‌هاي جديدي را نيز متناسب با صحنه عمليات‌ها و نيازهاي خود توليد كنند.

 

 وي با تأكيد بر اين‌كه تمامي ايده‌ها در نيروهاي مسلح تبديل به محصول خواهند شد، تصريح كرد: امروز، صنعت دفاعي كشور به گونه‌اي است كه هيچ گلوگاه و مانعي دربرابر خود براي پيشرفت و نوآوري احساس نمي‌كند.

 

امير سرتيپ پوردستان با اشاره به رونمايي دستاوردهاي نوين نيروي زميني ارتش در سال گذشته، يادآور شد: از جمله اين دستاوردها مي‌توان به تانك ذوالفقار و خودرو نينوا اشاره كرد كه توسط متخصصان داخلي در سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش توليد شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا