هدف از برگزاری «جشنواره جوان سرباز» ارائه الگوهای موفق از سربازان نمونه است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جشنواره جوان سرباز با هدف فرهنگ‌سازی و ارائه الگوی موفق یک سرباز نمونه به جامعه سربازان نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «امیر سرتیپ محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دبیر ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح، در اختتامیه این جشنواره با ادای احترام به ساحت مقدس ولی عصر(عج) امام راحل و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) که شایسته‌ترین جوان و تربیت یافته مکتب اسلام است اختتامیه ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه شکلگیری ششمین جشنواره سرباز نیروهای مسلح گفت: این جشنواره از آبان سال ۹۲ با ابلاغ دستورالعمل اجرایی جشنواره و با میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاری و مشارکت فعال سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی و وزارت دفاع، تحت نظارت معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد.

معاون اجرایی ارتش ادامه داد: این جشنواره با هدف فرهنگسازی و ارائه الگوی موفق یک سرباز نمونه به جامعه سربازان نیروهای مسلح، با تأکید بر ارزش‌های ملی و بهمنظور زمینهسازی برای بروز استعداد خلاقیت و امید به آینده، ارتقا نشاط، پویایی، هویت‌بخشی به جوانان، شناسایی و معرفی سربازان خلاق و مبتکر در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، انتظامی، اجتماعی و علمی برگزار می‌شود.

امیر محمودی با اشاره به محورهای ۱۰ گانه برای انتخاب سرباز نمونه گفت: سربازان پس از ثبت نام و سیر مراحل ارزیابی، توسط هیئت داوران انتخاب شده‌اند.

وی در این باره تصریح کرد: «سرباز، دفاع، امنیت، اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری»، «سرباز، دینداری و بصیرت»، «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی»، «سرباز، وظیفهشناسی»، «سرباز، خلاقیت و فناوری»، «سرباز، مسئولیتپذیری و خانواده»، «سرباز، امور فرهنگی و هنری و تبلیغی»، «سرباز، نظم و امنیت» و «سرباز، ورزش و تربیت بدنی» از جمله محورهای انتخاب سرباز جوان برتر است.

دبیر ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح ادامه داد: این جشنواره در ۳ سطح یگانی استانی، نیروها و سازمان‌های وابسته به نیروهای مسلح برگزار شده و در نهایت، امروز مرحله پایانی خود را سپری می‌کند.

سرتیپ محمودی ادامه داد: در سطح یگانی، پس از فراخوان ثبت نام و برگزاری جلسات داوری، افراد انتخاب شدند و این جشنواره در ۳۱ استان در بهمن و اسفند سال ۹۲ برگزار شد. تعداد ثبت نام کنندگان این مرحله ۷۴ هزار و ۲۰۵  نفر و منتخبان استانی ۲ هزار و ۶۲۵ نفر بودند.

وی ادامه داد: در سطح نیرویی سازمان‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح، پس از برگزاری جلسات داوری، منتخبین جشنواره را اعلام کردند و این جشنواره در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۳ برگزار شد که ۱۶۷ منتخب داشت.

دبیر ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح با اشاره به بخش پایانی این جشنواره گفت: پس از برگزاری جلسات داوری از مجموعه ۱۶۷ منتخب، ۳۵ سرباز نمونه انتخاب شدند که بنا بر سهمیه سازمانی، از ستاد کل ۲ نفر، ارتش ۱۲ نفر، سپاه ۹ نفر، نیروی انتظامی ۹ نفر و وزارت دفاع ۳ نفر انتخاب شدند.

شایان ذکر است ششمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح امروز با حضور جمعی از مقامات عالی‌رتبه لشکری برگزار شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا