کدام پهپاد مقاومت گنبد آهنین صهیونیست‌ها را در هم شکست +تصاویر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::بررسی تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از پهپاد حماس که روز گذشته موفق شده بود از مراکز حیاتی رژیم صهیونیستی عکس و فیلم تهیه کند، نشان می‌دهد که این پهپاد بسیار شبیه پهپاد ابابیل ۳ است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگاردفاعی خبرگزاری دفاع مقدس، ظهر روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی از سرنگونی یک پرنده هدایت پذیر ازدور متعلق به جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در شهر اشدود در شمال نوار غزه خبر داد.
 
ارتش این رژیم بلافاصله پس از سرنگونی این پهپاد اعلام کرد که این پرنده فلسطینی مجهز به بمب بوده و در واقع یک پهپاد رزمی و انتحاری بوه است.
 
ساعتی بعد، حماس این پهپاد را متعلق به گردان‌های القسام شاخه نظامی مقاومت اسلامی معرفی کرد. اگر چه در واکنش اولیه حماس، از ماموریت این پهپاد جزئیاتی منتشر نشد اما ماموریت اصلی پهپاد، «ویژه» اعلام شد.
 
پهپاد حماس، توانسته بود به عمق ۶۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده و بدون اینکه رادارهای پیشرفته صهیونیست‌ها متوجه حضور این پرنده شوند، از مراکز مهم نظامی و دولتی صهیونیست‌ها عکس و فیلم تهیه کند.
 
شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل‌‌ همان ابتدا ادعا کرد که حماس قدرت ساخت قطعات پهپاد را ندارد و احتمال می‌رود که این تکنولوژی را از ایران گرفته باشد. ایران پیش‌تر از انتقال تکنولوژی ساخت راکت‌های فجر ۵ به حماس خبر داده بود ولی هیچ وقت از انتقال تکنولوژی ساخت پهپاد به شاخه نظامی حماس سخنی به میان نیاورده است.


 


البته در اوایل مهرماه سال ۹۲، ارتش اسرائیل یک فروند پهپاد را در حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی منهدم کرد و حزب الله لبنان نیز مسئولیت ارسال این پهپاد به داخل اسرائیل را برعهده گرفت.
 
چندی بعد، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، درباره پهپاد ایوب گفت: اسرائیلی‌ها باورشان نمی‌شد که ایران توانایی تولید فناوری این پهپاد را داشته باشد و می‌گفتند تنها آلمانی‌ها به این فناوری دسترسی دارند. آن‌ها (صهیونیست‌ها) اعلام کردند که این پهپاد ۶۰ الی ۷۰ کیلومتر وارد فضای رژیم صهیونیستی شده اما این پهپاد ۴۰۰ کیلومتر در فضای رژیم صهیونیستی پرواز کرده است.
 
او آن زمان گفته بود: فناوری این پهپاد به گونه‌ای بود که می‌توانست بدون اینکه صهیونیست‌ها متوجه شوند برود و عملیات خود را انجام دهد و برگردد که تجربه آن‌ها را به کرات دیده بودیم.
 
حالا دوباره پهپادی به سرزمین‌های اشغالی رفته و عکس و فیلم از مراکز حیاتی و به شدت امنیتی اسرائیل از جمله وزارت جنگ و برخی پایگاه‌های نظامی تهیه کرده است.
 
حماس می‌گوید: پهپادی که به داخل سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده، ابابیل ۱ نام داشته است. این خبر را گردان‌های القسام منتشر کرده و در جزئیات عملیات این پهپاد گفته که، پهپادهای ما روز گذشته سه دور پرواز را انجام داده‌اند که هر دور با چند پهپاد صورت گرفته است و هر پرواز ماموریت ویژه خود را داشته است و ارتباط با یکی از این پهپاد‌ها در پرواز اول و با دیگری در پرواز دوم، قطع شده است.
 

عکس از فیلم منتشر شده توسط حماس از ماموریت این پهپاد گرفته شده


 در بیانیه القسام آمده است: گردان‌‌های القسام غافلگیری را انجام داد و این اولین باری نیست که پهپادهای ما در عمق خاک اسرائل نفوذ می‌کنند. ما امروز برای اولین بار فاش می‌کنیم که پیش‌تر پهپادهای ما در یکی از ماموریت‌های مشخص خود بر فراز ساختمان وزارت جنگ اسرائیل «الکریاة» در تل آویو که حمله به غزه از آنجا رهبری می‌شود، پرواز کرده است.
 
طبق بیانیه‌ای که منتشر شده، حالا حماس سه نوع پهپاد ابابیل با ماموریت‌های مختلف در اختیار دارد. پهپاد A۱A دارای ماموریت شناسایی، پهپاد A۱B دارای ماموریت هجومی با قابلیت پرتاب موشک، پهپاد A۱C دارای ماموریت هجومی و انتحاری.
 
*** بررسی تصاویر پهپاد متعلق به حماس
 
بررسی فیلم و تصاویر منتشر شده از پهپاد حماس، نشان می‌دهد که این پهپاد یک پهپاد رزمی و شناسایی است. تصاویر نشان می‌دهد که این پهپاد حامل ۴ موشک بوده که ۲ موشک در هر طرف و در زیر بال‌های پهپاد نصب شد بودند.
 
البته بررسی فیلم منتشر شده توسط حماس، نشان می‌دهد که این پهپاد به یک دوربین قوی و با کیفیت بالا مجهز بوده و احتمالا تصاویر را به صورت آنلاین به پایگاه هدایت خود ارسال کرده است.
 
نکته دیگر اینکه، این پهپاد احتمالا به ۲ دوربین تصویر برداری مجهز بوده است که دوربین‌ها در زیر بدنه پهپاد و در قسمت انتهایی آن نصب شده‌اند که این خود، نوعی ابتکار است که دوربین در دماغه پهپاد نصب نیست. هنوز اطلاعات خاصی از نوع دوربین‌ها و تصاویر و فیلم‌های گرفته شده منتشر نشده است.




۲ فروند موشک زیر بال پهپاد حماس به خوبی دیده می‌شود
 

موتور این پهپاد در قسمت انتهایی بدنه نصب شده که این خود باعث ایجاد فضای مناسب برای نصب موشک‌ها و ایجاد فضای باز‌تر برای نصب آنتن‌های ارتباطی و دوربین‌ها شده و از تاثیرگذاری ارتعاشات ناشی روشن بودن موتور بر روی سامانه‌های ارتباطی و شناسایی جلوگیری می‌کند.
 
در نگاه اولیه، این پهپاد بسیار شبیه پهپاد ابابیل ۳ و مهاجر ۴ است اما بررسی دقیق‌تر تصاویر نشان می‌دهد که این پهپاد تقریبا شباهت بسیار زیادی با ابابیل ۳ دارد تا مهاجر ۴.
 
نکته اینکه، در فورم ساخت پهپاد مهاجر ۴، بال‌های پهپاد در قسمت میانه طول بدنه قرار دارد ولی در پهپاد ابابیل ۳، بال‌ها در قسمت بالایی یک سوم انتهایی بدنه نصب شده‌اند، این یعنی دقیقا‌‌ همان فورمی است که در ساخت پهپاد ابابیل حماس استفاده شده است.
پهپاد حماس همچون پهپاد ابابیل ۳، از دو بوم نگهدارنده دم بهره برده و از چرخ‌های ثابت نیز برای نشست و برخواست استفاده می‌کند.
 


 پهپاد ابابیل ۳ در رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران
 

طبق اطلاعات منتشره، ابابیل۳ دارای بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، برد ۱۰۰ کیلومتری، مداومت پروازی ۴ ساعته و قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری در روز و شب است.
 
انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا