نشست خبری مسئولان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش برگزار شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::در دومین روز از هفته دفاع مقدس، نشست خبری مسئولان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در محل حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار دوم فرهاد امیری، معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در این نشست خبری گفت: بزرگترین دستاورد نیروهای مسلح در عرصه تحقیقات و جهادکفایی ایجاد روحیه خودباوری در میان نخبگان علمی و جهادگران جوان کشورمان بود که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به رشد و توسعه علوم دفاعی در کنار توجه به محصولات دفاعی محقق شد

 

دریادار امیری در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف اقتدار علمی واحدهای جهاد خودکفایی ارتش تصریح کرد: آینده نگری، تقویت بنیه علمی دانشگاه های افسری، ایجاد قطب های تحقیقاتی، بهره گیری از نخبگان علمی جوان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پروژه های علمی و صنعتی و بومی سازی دستاوردهای مختلف دفاعی بخشی از گامهایی است که در مسیر ایجاد اقتدار دفاعی کشور توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است.

 

در ادامه این نشست خبری امیر سرتیپ دوم سیدمحمود زواره‌ای، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: از سال 63 که تحقیقات به صورت نظام‌مند در ارتش آغاز شد تا سال 93 حدود 340 پروژه در نیروی زمینی ارتش به سرانجام رسیده است که 60 پروژه مربوط به هوانیروز و 280 پروژه مرتبط با نیروی زمینی ارتش است و این رقم بسیار خوبی است.

 

امیر زواره‌ای ادامه داد‌:‌کشورهای زیادی در اطراف ما هستند که از فناوری روز دنیا استفاده می‌کنند اما ما آنها را نیروهای مسلح اثرگذار محسوب نمی‌کنیم. آنچه باعث پویایی یک نیرو می‌شود تحول در حوزه ساختاری، سازمانی، تاکتیکی و تجهیزاتی است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه نبرد زمینی سه مؤلفه اثربخش داریم آتش، تحرک و حفاظت که حرکات بدیعی در نزاجا در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

 

رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا ادامه داد: حوزه ساخت سلاح‌های نواخت بالا در اختیار دو کشور بیشتر نیست و ایران سومین کشوری است که وارد این حوزه شده است.

 

در بخش دیگری از این نشست، امیر سرتیپ دوم محمدحسین شمخالی، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) نیز طی سخنانی اظهار داشت: ارتش ایران در بهره وری و استفاده بهینه از سامانه های پدافندی یک ارتش نمونه است به طوریکه ما تمامی سامانه‌های راداری را که ازقبل داشته‌ایم، بهینه‌سازی کرده‌ و در جهت پنهان‌سازی و جنگ الکترونیک بر روی آنها کار شده است.

 

 

امیر شمخالی تصریح کرد: هیچ کشوری نمونه رادار کیهان را ندارد و این یک رادار کاملا بومی است. همچنین رادار فتح که در رژه 31 شهریور رونمایی شد یک رادار دوربرد برای شناسایی و کنترل اهداف با سطح مقطع کوچک و پنهان‌کار است.

 

وی ادامه داد: ما همچنین در بهینه سازی سامانه‌های شنود و سامانه‌های کنترل و فرماندهی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم و در کمتر از دو دقیقه هر شی ء پرنده و هر اتفاقی که در آسمان کشور رخ دهد،توسط این سامانه ها قابل کنترل و رصد می باشد.

 

امیر شمخالی همچنین با اشاره به سامانه S200 گفت: سیستم موشکی و زمینی این سامانه کاملا تغییر کرده و بومی شده است همچنین خوشحالیم که سامانه S300 به ما واگذار نشد چراکه ما پیشرفت خیلی خوبی در حوزه جایگزینی آن داشته‌ایم.

 

در ادامه این نشست خبری؛ امیر دریادار دوم علی غلامزاده، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش گفت: به زودی زیردریایی کلاس فاتح و چهارمین ناوشکن کلاس موج توسط جهاد خودکفایی نداجا به بهره برداری می‌رسد.

 

دریادار غلامزاده همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش 10 هزار کشتی را اسکورت کرد که از این تعداد حدود 300 شناور مورد اصابت موشک‌های هواپیماهای عراقی قرار می‌گرفت که این با توجه به تعداد ماموریت‌های این نیرو عدد بسیار قابل قبولی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه از سال 62 تا 76 نزدیک به 300 پروژه را به اتمام و بهره برداری رساندیم، افزود: با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ناوشکن توانستیم ناوشکن جماران را بسازیم که درآن بدون اتکا به دیگر کشورها از سلاح‌هایی مانند پیشرفته ترین توپ 76 میلی متری و 46 میلی متری استفاده کردیم.

 

رییس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: فعالیت ما در بحث استفاده از دانش و توانمندی داخلی در حدی است که اکنون بدون نیاز به دیگر کشورها انواع ورق‌های ساخت کشتی در داخل تولید می‌شود و پمپ‌هایی که تا پیش از این به قیمت هر عدد 400 هزار پوند از انگلستان وارد می‌کردیم هم اکنون توسط متخصصان داخلی کشورمان تولید می‌شود و این قطعات را روی ناوشکنی مانند جماران مورد استفاده قرار می‌دهیم.

 

امیر غلامزاده در بخش دیگری از سخنان خود به دستیابی کشورمان به دانش ساخت شناورهای سنگین‌تر از ناوشکن جماران نیز اشاره کرد و گفت: با ساخت ناوشکن جماران این دانش و توانمندی را داریم که در صورت لزوم شناورهای سنگین تر از ناوشکن جماران ساخته شود.

 

وی با بیان اینکه ناوشکن دماوند نیز به زودی رونمایی خواهد شد در خصوص استفاده از زیر سطحی‌ها عنوان کرد: زیر سطحی‌ها به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود که ما در نیروی دریایی هم اکنون در تولید زیردریایی‌های نیمه سنگین و سبک پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم که زیر دریایی فاتح نمونه بارز آن است.

 

همچنین در این نشست، سرهنگ اسفندیار پورشبانان، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هوانیروز در تمامی عملیات های آفندی و پدافندی سالهای دفاع مقدس حضور داشته است، گفت: پس از جنگ و با ایجاد جهادخوکفایی و  نهضت قطعه سازی در هوانیروز ما توانستیم بدون نیاز به کشورهای دیگر تمامی مراحل تعمیر، بازسازی، نوسازی و بهینه سازی انواع بالگردهای رزمی و پشتیبانی رزمی خود را انجام دهیم و امروز بحمدالله همه پایگاه‌های هوانیروز می‌توانند تعمیرات سنگین را بر روی بالگردها انجام دهند.

 

 

وی در ادامه با تاکید بر موفقیت هوانیروز در انجام پروژهای مهمی نظیر شبیه سازها، گفت: تاکنون 4 نوع از شبیه‌سازهای مورد نیاز خلبانان در هوانیروز تولید و تکمیل شده و انبوه‌سازی هم صورت گرفته است.

 

در ادامه این نشست خبری، امیر سرتیپ دوم محمدحسین لشگری، فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش نیز با اشاره به برخی پیشرفت های علمی و تحقیقاتی دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ارتش از جمله دانشکده طب هوا و فضا و زیرسطحی، مراکز مشاوره روانشناسی، سم شناسی نظامی، طب اورژانس، طب فیزیکی و توانبخشی گفت: تلاش می کنیم با بهره گیری از توان و ظرفیت مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در مسیر حفظ و ارتقای سلامت در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران گام های مؤثری برداریم.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا