ساخت کروزهای دریایی با برد بیش از 300 کیلومتر

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع گفت: ما یک ماه پیش موشک کروز دریایی با برد ۳۰۰ کیلومتر را بهره‌برداری کردیم؛ در حالی که پیش‌ازاین برد کروز دریایی ما ۲۰۰ کیلومتر بود. پروژه‌های بالاتر هم در دست است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار رضا طلایی‌نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع، در گفت‌وگویی، با اشاره به پایین بودن بودجه دفاعی کشور، اظهار کرد: وقتی کشوری به صورت مستقل به تولید تجهیزات دفاعی می‌پردازد، هزینه‌ها پایین می‌آید.

وی افزود: این در حالی است که کشورهایی که خریدار تسلیحات و تجهیزات دفاعی هستند، به بودجه‌های بالایی نیاز دارند.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به تحریم صنایع مختلف کشور بیان کرد: اثری که ما از دفاع مقدس گرفتیم، روحیه خوداتکایی و تفکر بسیجی بود. مقام معظم رهبری فرمودند روحیه و فرهنگ بسیجی مختص بسیج نیست و می‌تواند در ارتش، سپاه، دیپلماسی و سایر نهادهای کشور اثرگذار باشد. امروز این فرهنگ در مجموعه ارکان کشور و به‌خصوص صنعت دفاعی نهادینه شده است.

وی با اشاره به نقش وزارت دفاع در میان سایر نیروهای مسلح کشور، تصریح کرد: پیگیری بودجه نیروهای مسلح و پیگیری مقرراتی که نیروهای مسلح به آن نیاز دارند در دولت و مجلس بخشی از وظایف این وزارتخانه است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع اضافه کرد: وزارت دفاع، نمایندگی نیروهای مسلح در دولت و پیگیری مطالبات و مشکلات آنان در مجلس و قوه قضاییه را به عهده دارد. در دیپلماسی نیز وظایف معینی را زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه بخش دیگر وزارت دفاع، پشتیبانی است، گفت: پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه‌های سخت و نرم به عهدهٔ وزارت دفاع است؛ البته این پشتیبانی در صنعت دفاعی ظهور و بروز بیشتری دارد. ما با یک ساختار هدفمند، نیروهای مسلح را در تولید و تعمیرات تجهیزات مختلف کمک می‌کنیم.

طلایی‌نیک با بیان این‌که سرریز فعالیت‌های وزارت دفاع به موضوعات غیرنظامی اختصاص دارد، بیان کرد: ما در ۱۰ حوزه آمادگی داریم تا به توسعه ملی کمک کنیم. بخشی از فعالیت‌ها و تجهیزات کاربرد دو کاره دارد و همین سیستم رایانه ابتدا در ارتش ایالات متحده ابداع شد.

وی افزود: بسیاری از فناوری‌ها می‌تواند در خدمت توسعه کشور قرار گیرند و ما آمادگی داریم در صنایع نفتی، پتروشیمی، ساختمان، زیست‌محیطی و... به توسعه کمک کنیم. البته این به معنای کنار گذاشتن بخش خصوصی نیست، بلکه ما فناوری را در اختیار دیگران قرار می‌دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع در ادامه با اشاره به تأسیس دفتر شهید فهمیده برای جذب نخبگان تصریح کرد: اکنون ۳۰ دفتر استانی در استان‌ها تأسیس شده است. دانشجویان نخبه می‌توانند با حضور در این دفاتر پروژه‌هایی تحویل گرفته و جلو ببرند. این موضوع می‌تواند جزئی از خدمت سربازی آنان نیز محسوب شود.

وی در ادامه به فعالیت در حوزه صنایع موشکی اشاره کرد و گفت: سازمان صنایع هوایی و هوافضا، به دلیل پیچیده شدن صنایع مانند موشک بالستیک، مستقل از هم فعالیت می‌کنند. ما یک ماه پیش موشک کروز دریایی را با برد ۳۰۰ کیلومتر بهره‌برداری کردیم؛ در حالی که پیش‌ازاین برد کروز دریایی ما ۲۰۰ کیلومتر بود. پروژه‌های بالاتر هم در دست است.

طلایی‌نیک درباره موشک‌های زمین به زمین هم گفت: در این نوع از موشک‌های به بردهای بالا دست پیدا کرده‌ایم و امروز به‌دقت آن‌ها در نقطه‌زنی تمرکز کرده‌ایم.
 
انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا