انهدام بيش از 50 فروند از هواپيماهاي عراق در عمليات بيت­المقدس

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) در گفت و گو با روزنامه جمهوري اسلامي به مناسبت سوم خرداد ‌گفت: در عمليات بيت­المقدس بيش از 50 فروند از هواپيماها و سه فروند از بالگردهاي عراق توسط پدافند هوايي ارتش منهدم شدند

.

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، با اشاره به نقش پدافند هوايي در آزادسازي خرمشهر افزود: در عمليات غرورآفرين بيت­المقدس، تمامي نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسيج و نيروهاي مردمي شركت داشتند و نقش آفريني كردند.

وي گفت: در عمليات آزادسازي خرمشهر، پدافند هوايي توانست آن چيزي را كه فرماندهان به شكل تمرين و تاكتيك طراحي كرده بودند، در صحنه عمل به­طور موفق اجرا كند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص)‌ با بيان اين­­كه عراقي­ها با اين باور غلط رسيده بودند كه خرمشهر جزوي از خاك كشورشان است، تصريح كرد : خرمشهر براي عراقي­ها حكم حيثيتي داشت و اصلاً دوست نداشتند اين شهر را كه غصب كرده بودند از دست بدهند.

امير سرتيپ اسماعيلي ادامه داد: اما با يك اقدام هماهنگ و انسجام بسيار بالا، عمليات بيت­المقدس در بين نيروها اول درك و سپس به نحو احسن اجرا شد.

وي در پايان درباره سامانه جديد "حرز نهم" كه به­تازگي توسط وزير دفاع رونمايي شد، گفت: اين سامانه يك سامانه موشكي ارتفاع پست است و همچنين قابليت­هايي شبيه سامانه يا زهرا3 را دارد.

وي در پايان تصريح كرد: اين سامانه مي­تواند خيلي از هواپيماها و موشك­هاي كروز كه قابليت شيرجه برروي اهداف حساس و حياتي را دارند را نابود كند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا