استفاده از تانک T-۷۲S و موشک دوش‌پرتاب سهند از برنامه‌های مرحله دوم رزمایش مشترک ارتش است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش ::صبح امروز و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز مرحله اول رزمایش محمد رسول الله(ص) مرحله دوم این رزمایش آغاز شد/ بالگردهای کبری و ۲۱۴ هوانیروز به اجرای عملیات پرداختند.

 

به گزارش «نسیم» به نقل از قرارگاه فرهنگی رسانه ای رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص)، در این مرحله  یکان های نیروی زمینی تک گسترده خود را با بکارگیری موفق دستاوردهای خودکفایی بومی شده از جمله سلاح های انفرادی و اجتماعی شاهر و اخگر و تانک های ذوالفقار و صمصام و پشتیبانی آتش سنگین بالگردهای هوانیروز در چندین مرحله پرواز و آتش یکان های موشکی و توپخانه ای این نیرو  اجرا خواهند کرد.

انجام عملیات های هلی بُرن و ضدهلی بُرن نیروهای ویژه در قالب نیروهای مهاجم و مدافع و در رزمگاه های مختلف و همچنین استفاده از نیروهای احتیاط بسیج نیروی زمینی در آفند و پدافند با پشتیبانی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش خواهد بود که در حضور مقامات و ناظران عالیرتبه قرارگاه خاتم و ستاد کل نیروهای مسلح و داوران ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

امیر سرتیپ حیدری جانشین نیروی زمینی و سخنگوی این مرحله از رزمایش گفت: انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدیدها، استفاده از گلوله های حقیقی، اِشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه با اتکا به درجه داران و افسران متخصص سامانه های ارتباطی و اطلاعاتی و رصد هرگونه تحرکات مرزی از ویژگی های این مرحله از رزمایش است.

وی افزود : حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برای کسب تجارب عملیاتی، تقویت فضای معنوی در رزمایش و اجرای عملیات مردم یاری و درمانی در منطقه عمومی رزمایش نیز از وجوه قابل توجه این مرحله رزمایش است

گفتنی است همزمان با این مرحله از رزمایش، فاز تاکتیکی ناوگان دریایی با انجام عملیات و تمرینات مختلف تخصصی در دریای عمان تا مدار 10درجه شمالی آغاز شد. قرارگاه پدفند هوایی نیز امروز با استفاده از دو قرارگاه اصلی و تاکتیکی و برقراری ارتباط امن و چند لایه و مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یکان های رزمی زمینی و دریایی حاضر در منطقه را پشتیبانی کرد. همزمان با این مرحله از رزمایش پروازهای تاکتیکی جنگنده های اف 4 و میراژ نیروی هوایی در پشتیبانی از یکان های نیروی زمینی با موفقیت انجام شد.

تانک T-72S ایرانی با گلوله‌های هدایت‌شونده به اجرای آتش پرداخت

تانک T-72S که یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در سطح نیروهای مسلح است و صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده، در مرحله دوم از رزمایش محمد رسول الله (ص) به اجرای آتش پرداخت.

تانک T-72S یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در سطح نیروهای مسلح است که صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

جا به جایی سریع، چالاکی و حجم آتش بسیار بالا از ویژگی های بارز این خودروی زرهی است. تانک T-72S از سامانه های بسیار پیشرفته ای همچون مسافت یاب لیزری، زره واکنشی و سامانه گلوله گذاری خودکار برخوردار است . این تانک به سهولت قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارد و می تواند در حال حرکت شلیک کند.

این خودروی زرهی قابلیت شناسایی و درگیری با اهداف را تا شعاع پنج کیلومتری دارد و بُرد مفید گلوله توپ آن حدود 11 کیلومتر می باشد. این تانک که از سامانه خرج موشکی هدایت شونده استفاده می کند در صورت جا به جایی اهداف، قدرت هدایت گلوله را پس از شلیک تا نقطه اصابت دارد. به نحوی که اگر هدف پس از شلیک گلوله حرکت کند فرمانده تانک می تواند گلوله رها شده را تا نقطه اصابت به سمت هدف هدایت کند.

این تانک دارای سه خدمه، راننده، توپچی و فرمانده است و در کمتراز یک دقیقه توانایی شلیک سه تا چهار گلوله را دارد.

تانک T-72S از سامانه هوشمند انتخاب خرج سلاح متناسب با اهداف برخوردار است و با توجه به نوع هدف، گلوله مورد نظر را انتخاب می کند به این ترتیب که وقتی گلوله توسط خدمه انتخاب می شود صفحه هوشمند این سامانه می چرخد و گلوله انتخابی را با توجه به خرج موشکی انتخاب کرده و در جهت شلیک بارگذاری می کند.

پشتیبانی جنگنده‌های شکاری بمب‌افکن نیروی هوایی از واحدهای رزمی نزاجا

هواپیماهای شکاری بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش در دومین روز از رزمایش محمد رسول‌الله(ص) با حضور در منطقه عمومی رزمایش و اجرای عملیات پدافندی، از واحدهای رزمی نزاجا پشتیبانی کردند.

نیروی هوایی ارتش در دومین روز از رزمایش محمد رسول الله (ص) که در وسعت دو میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع در دریا و خشکی انجام می‌شود، با پرواز انواع هواپیماهای شکاری بمب‌افکن، شناسایی و رهگیر P3F، اف 4، میراژ و سوخو 24 و انجام عملیات جنگ الکترونیک هواپایه ضمن پشتیبانی از یکان‌های عمل‌کننده نیروی زمینی ارتش، این نیرو را در اجرای هر چه بهتر مأموریت رزمی خود یاری کردند.

شکار پرنده دشمن با موشک دوش‌پرتاب سهند

یکان‌های نیروی زمینی ارتش، پرنده دشمن را با موشک دوش‌پرتاب سهند مورد هدف قرار دادند.

در دومین روز از رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور،یکان های رزم زمینی به اجرای آتش پرداختند.

در یکی از ماموریت‌ها، یکان‌های نیروی زمینی، با شلیک موشک دوش پرتاب سهند، پرنده دشمن فرضی را با موفقیت مورد هدف قرار دادند.

موشک دوش پرتاب سهند یک وسیله آتش مطمئن است که برای پشتیبانی هوایی از یکان‌های رزمی ومنابع حیاتی کشور در مقابل حمله هوایی دشمن مورد استفاده قرار می گیرد.

این جنگ افزار علیه هدف‌های هوایی که در سقف پرواز کوتاه استفاده می‌شوند به‌کار می‌رود.

شلیک موفق موشک‌های ضدزره دهلاویه و طوفان از زمین و هوا

صبح امروز و در جریان اجرای ماموریت یکان‌های رزم زمینی ارتش، سامانه‌های ضدزره دهلاویه و طوفان شلیک شدند.

درهمین راستا موشک ضد زره طوفان علاوه بر شلیک توسط یکان‌های زمینی از روی بالگرد نیز شلیک و با موفقیت به هدف اصابت کرد.

بالگردهای کبری و 214 هوانیروز به اجرای عملیات پرداختند

بالگردهای کبری و 214 هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز و در دومین روز از رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) به اجرای عملیات پرداختند.

در دومین روز از رزمایش محمد رسول الله(ص)، هوانیروز با دو فروند بالگرد کبری و یک فروند بالگرد 214 اقدام به پشتیبانی از یکان های رزمی و پیاده کرد.

این بالگردها با شلیک موشک تاو (طوفان) اهداف زمینی دشمن فرضی را مورد هدف قرار داده و اجازه پیشروی نیروهای دشمن فرضی را تا سر پل که یک منطقه راهبردی در سناریوی تعریف شده است، ندادند. این بالگردها ضمن اجرای عملیات پشتیبانی در اجرای آتش از تکنیک دایوینگ (شیرجه) استفاده کردند.

در بخش دیگری از این عملیات بالگرد 214 با پشتیبانی دو فروند بالگرد کبری بر روی زمین نشسته و عملیات امداد و نجات را با موفقیت انجام دادند.

گفتنی است موشک تاو ایرانی (طوفان) ساخته شده به دست متخصصان داخلی است که چهار کیلومتر بُرد عملیاتی دارد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا