امير دريادار سياري در ديدار فرمانده نيروي دريايي سودان: اتحاد ايران و سودان در مقابل دشمن مشترك و اس

 

ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

 

اميردريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش صبح امروز با سرتيپ دليل‌الضوء محمدفضل‌الله  فرمانده نيروي دريايي ارتش سودان ديدار و گفت‌وگو كرد.
دريادار سياري در اين ديدار اظهار داشت: كشور سودان تاكنون ميزبان ناوگروه‌هاي ارتش ما بوده و همكاري‌هاي بسيار خوبي از سوي اين كشور صورت گرفته است.
وي افزود: با توجه به جايگاه استراتژيك و راهبردي ايران در خليج‌فارس، تنگه هرمز و شمال اقيانوس هند و همچنين موقعيت استراتژيك سودان در درياي سرخ و تنگه باب‌المندب مي‌توانيم روابط بسيار نزديك و همكاري‌هاي گسترده‌اي براي برقرار امنيت در منطقه داشته باشيم.
امير سياري تاكيد كرد: براي تحقق اين موضوع رفت و آمد ناوگروه‌هاي هر دو كشور و بازديد از بنادر توسط مسئولين نيروي دريايي دو كشور مي‌تواند بسيار موثر باشد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش ابراز اميدواري كرد كه ناوگروه‌هاي كشورمان باز هم در سواحل سودان حضور داشته باشند.
دريادار سياري با اشاره به توانمندي‌هاي ايران در حوزه آموزش گفت: نيروي دريايي ارتش در مراكز آموزشي خود 18 تخصص دريايي را آموزش مي‌دهد و ما بهترين تكاوران را به بهترين شرايط جسمي و روحي آموزش مي‌دهيم كه نمونه كارشان آزادسازي كشتي ايراني در مدار 7 درجه بود كه در همايش آفريقاي جنوبي مورد توجه اكثر كشورها قرار گرفت.
وي همچنين اعلام كرد كه ايران توانمندي بسيار خوبي در ساخت و تعمير اساسي ناوهاي موشك‌انداز و زيردريايي‌ها دارد.
امير سياري ادامه داد: بازديد از توانمندي‌هاي ايران مي‌تواند در توسعه روابط ايران و سودان مفيد باشد و ما از ناوگروه‌ها و هيئت‌هاي فني و آموزشي سودان دعوت مي‌كنيم تا بازديدهاي مختلفي از توانمندي‌ها و مراكز آموزشي نيروي دريايي ارتش ايران داشته باشند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: اتحاد و هماهنگي ايران و سودان در مقابل دشمن مشترك و استكبار بسيار موثر است و مي‌توانيم در اين صورت همه آنها را از ميدان خارج كنيم. ما كاملا تحركات كشورهاي ديگر را در خليج‌فارس، درياي عمان و تنگه باب‌المندب رصد مي‌كنيم
وي تاكيد كرد: نيروي دريايي ارتش آمادگي كمك هرچه سريعتر به نيروي دريايي سودان در جهت ساماندهي اين نيرو را دارد.
دريادار سياري در پايان اظهار داشت: ناوگروه‌هاي ما تاكنون دو بار در سودان پهلو گرفته‌اند كه در جهت برقراري امنيت و مقابله با دزدان دريايي بوده و مي‌توانيم همكاري خوبي با سودان داشته باشيم.
همچنين در اين ديدار سرتيپ دليل‌الضوء محمد‌فضل‌الله، فرمانده نيروي دريايي سودان گفت: با استفاده از مطالعات و پيگيري شرايط منطقه از توان نيروي دريايي ايران آگاهيم و مي‌دانيم اين نيرو مي‌تواند امنيت خليج‌فارس و آبهاي منطقه را به خوبي تامين كند.
وي با اشاره به حضور ايران در آبهاي بين‌المللي اظهار داشت: وقتي يك نيروي دريايي مي‌تواند به آبهاي دور سفر كند نشان مي‌دهد اين نيرو مي‌تواند امنيت سواحل خود و مكان‌هاي ديگر را هم تامين كند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش سودان تاكيد كرد: به دليل اينكه در سودان جنگ‌هاي طولاني داشتيم از توسعه نيروي دريايي بسيار غفلت شده است. اما اكنون با برقراري امنيت و آرامش تقريبي در سودان و با توجه به سواحل طولاني اين كشور در نظر داريم توجه بيشتري به نيروي دريايي داشته باشيم تا امنيت درياي سرخ حفظ شود.
وي ادامه داد: با توجه به روابطي كه با ايران داريم اميدواريم از تجربيات و يگان‌هاي شناوري اين نيرو كمك بگيريم و بتوانيم اين تكنولوژي را به سودان منتقل كنيم تا امنيت آبهاي خود را تامين كنيم.
فرمانده نيروي دريايي سودان خاطر نشان كرد: چنانچه به كمك نياز داشته باشيم قطعا به برادر خودمان ايران اعلام خواهيم كرد و اميدواريم در آينده نزديك از تجربه كارشناسان نيروي دريايي ارتش ايران در آموزش نيروهايمان بهره ببريم.
سرتيپ فضل‌الله در حاشيه اين ديدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما به جمهوري اسلامي ايران در چارچوب تقويت روابط استراتژيك بين دو كشور است و اميدواريم اين روابط بهره‌هايي به دو ملت برساند.
وي تاكيد كرد: توافقاتي با نيروي دريايي ايران داشته‌ايم تا از بعضي از تجهيزات اين نيرو براي تامين امنيت سواحل‌مان بهره ببريم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش سودان با بيان اينكه روز يكشنبه وارد ايران شده‌ايم گفت: امروز روز پاياني سفر ما در ايران است و توافقات بسيار خوبي با نيروي دريايي ايران داشتيم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا