فتح خرمشهر یک مکتب دفاعی جدید خلق کرد/هر رای انتخابات مثل یک سرباز در جبهه است

وی افزود: فتح خرمشهر، فتح ارزش‌هاست و فتح‌الفتوح قرآن حکیم است که حضرت امام فرمودند نباید حماسه آن به فراموشی سپرده شود.

سرلشکر فیروزآبادی تأکید کرد: امام بزرگوار و شهدا عزیز از ما ولایت‌مداری و دفاع از ولایت فقیه، ایستادگی در برابر استکبار، بیداری و دشمن شناسی و حضور پر شور در همه صحنه‌ها می خواهند که همانا پیام فتح خرمشهر است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام و مردم مقاوم خرمشهر در روز سوم خرداد، یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های این روز را لزوم تقویت نیروهای مسلح و قدرت بازدارندگی و هوشیاری در برابر حیله دشمن عنوان کرد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: هنوز 19 ماه از پیدایش بزرگ‌ترین انقلاب قرن نگذشته بود که جنگی فراگیر بر ملت ایران تحمیل شد که می توان ایستادگی در این جنگ را بزرگ‌ترین حماسه یک ملت در برابر استکبار دانست.

وی با اشاره به نیروهایی که به دفاع از خرمشهر برخاستند و همچنین تشریح روند دفاع به فرماندهی شهید جهان‌آرا با وجود کارشنکنی‌های بنی‌صدر خائن تأکید کرد: مدافعان خرمشهر، 34 روز با دست خالی در برابر نیروی مهاجم دشمن مقاومات و جانبازی کردند.

«مقاومت در خرمشهر توسط نیروهای رزمنده مردمی و بسیجی پایه‌گذاری شد و مقاومتی که امروز ابرقدرت‌ها را ترسانده، به یک مکتب دفاعی تبدیل شد که تا پایان دوره دفاع تکامل یافت و ما را پیروز کرد».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مراحل عملیات آزادسازی خرمشهر و مدیریت و اجرای آن توسط نیروهای مسلح، از فتح خرمشهر به عنوان آغاز فروپاشی نیروهای دشمن در جبهه‌های مختلف یاد کرد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: رزمندگان اسلام در جریان این نبرد، برابر 10 لشکر دشمن و تجهیزات فراوان و مدرن او پیروز شدند و امام فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی تأکید کرد: همه فرماندهان ارتش و سپاه، متحد و همدل با همکاری جهاد و بسیج و عشایر، این پیروزی و این افتخار تاریخ اسلام و این درس بزرک را برای ملت‌ها به ارمغان آوردند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه «نتایج نظامی عملیات بیت‌المقدس بسیار وسیع‌تر از فتح خرمشهر است»، آزادسازی 5 هزار و 800 کیلومتر مربع از خاک وطن از اشغال دشمن را مهم‌ترین دستارود این عملیات دانست.

وی خاطر نشان کرد: این فتح‌الفتوح عظیم ثمره خون پاک 6 هزار شهید و ایثارگری 25 هزار جانباز دفاع مقدس است که بخش قابل توجهی از شهیدان را بچه‌های تهران تشکیل می دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، خرسندی امام و ملت، تغییر موازانه قوا به نفع انقلاب و باور قدرت دفاعی نظام اسلامی توسط دنیا، وحشت رژیم اشغالگر قدس شریف و شکست سیاسی و نظامی رژیم بعث عراق را از مهم‌ترین دستاوردهای فتح خرمشهر دانست.

وی افزود: سوم خرداد 61، روز شکست و یأس آمریکا و دشمنان ایران و گروهک‌های همسو با آنها در داخل در سایه اتحاد ملت و حضور قوی بسیج در کنار سپاه و ارتش و روزی بود که امام معجزه روح‌اللهی خود را به صحنه آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در ادامه با اشاره به پی ریزی یک مکتب دفاعی در عملیات فتح خرمشهر، این اندیشه و مکتب دفاعی اکنون پایه‌ای برای مقابله با تهدیدات آینده قرار گرفته است.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: ملت و نیروهای مسلح، بر پایه تجربه جنگ و مکتب دفاعی خود و استراتژی بازدارنگی و دفاع و مقابله مؤثر و کوبنده، این سرزمین را قتلگاه هر دشمن متجاوزی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تجربه جنگ در آستانه فتح خرمشهر ناظر بدین معناست که در تصمیم‌گیری‌ها، اقدام اصولی و اهداف انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت، راهنماست.

سرلشکر فیروزآبادی تأکید کرد: تنها با برخورداری از قدرت دفاعی اسلام و اعتماد و توکل به خداوند می توان در برابر قدرت‌های استکبار ایستادگی کرد و خدا راهی برای مؤمنان از طریق همکاری با کفار قرار نداده است.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی و توجه به علل پیروزی در عملیات فتح خرمشهر، رهبری ولایت فقیه خیبرشکن امام و تدبیر ولی امر در موضع فرماندهی کل قوا، حضور یکپارچه مردم در صحنه دفاع، حذف لیبرال‌های وابسته و سازشکار، همکاری هماهنگ نیروهای سپاه و ارتش و بسیج و شهامت فرماندهان، اتخاذ استراتژی هجوم و روحیه شهادت‌طلبی و توان سازماندهی مردم و خلاقیت و ابتکار و تجهیزات و تخصص را از علل این پیروزی دانست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: راز مهم گشایش در جبهه‌ها و پیروزی در خرمشهر، اعتماد امام به مردم بود و اشتباه سازشکاران در برابر این نگاه، این بود که از انقلاب بازگشتند و دنبال معامله آن بودند.

سرلشکر فیروز‌آبادی افزود: انقلاب اسلامی اسطوره ابرقدرتی آمریکا را در هم شکسته و به یک الگوی جهانی مبدل شده است و ابرقدرت‌ها دیگر توان و جرأت غارت ملت‌ها را ندارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث بیداری مردم شده و امروز شاهک‌ها و شیخک‌های دست‌نشانده آمریکا هیچ‌کاره شده‌اند، به قیام مردم بحرین اشاره کرد و عظمت آن را متأثر از اسلام ناب و ولایت علی (ع) دانست.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: بیداری اسلامی و انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی حماس و حزب‌الله، دنباله‌روی از امام و ملت ایران است که بزرگ‌ترین مانع اجرای نقشه‌های آمریکا در جهان اسلام است.

«یک ژنرال آمریکایی گفته ما باید دو سلاح ایران را تضعیف کنیم؛ یکی سلاح ایمان مردم و دیگری نیروهای مسلح».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امام ما امروز می فرمایند آمریکا می داند در مقابل ملت شجاع و عزیز ایران و جوانان پر نشاط و شهادت‌طلبی که از مرگ نمی ترسند، حمله نظامی هیچ نتیجه‌ای جز شکست ندارد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: دشمن از این رو تلاش برای تضعیف ارتباط مستحکم مردم با نظام و ایجاد اختلاف را در دستور کار قرار داده است که علاج این توطئه نیز در گرو حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و خدمت به مردم و وحدت کلمه است.

وی بر همین اساس به کسانی که امروز آمریکا و ابرقدرتی اش و قدرت آتش ساز و برگ آمریکا را به حساب می آورند، متذکر شد که از پیروزی خرمشهر درس بگیرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیروزی در گرو وحدت است و اگر با همدلی پشتیبان ولایت فقیه باشیم، هیچ قدرتی توان رویارویی با ما را ندارد.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه در پیروزی خرمشهر اغلب فرماندهان ارتش و سپاه را جوانان تشکیل می دادند، افزود: این درس بزرگی برای جوانان امروز است که اگر خوب آن را فرا گیرند، قادر خواهند بود بر همه ظلم‌ها چیره شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ولایت فقیه و شورای نگهبان به عنوان دو یادگار مهم امام برای حرکت در صراط مستقیم اسلام ناب و انقلاب و شاخصه‌های اصلی راه امام یاد کرد.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به در پیش بودن انتخابات حساس ریاست جمهوری یازدهم، از شورای نگهبان به سبب «شاد کردن دل ملت» در انجام وظیفه خود در بررسی صلاحیت‌ کاندیداها، تقدیر کرد.

وی تأکید کرد: امروز شرکت پر شور در انتخابات و انتخابات فردی اصلح به عنوان رئیس جمهوری که از نشاط، قوه تفکر و برنامه ریزی و توانمندی و دلسوزی برای مردم به خصوص برای محرومان جامعه برخوردار باشد، بسیار مهم است.

سرلشکر فیروزآبادی بر لزوم انتخاب رئیس جمهوری تابع ولایت، مجاهد و خدمت‌گزار که به دنبال استمرار راه امام و شهدا باشد و مطابق نظرات رهبری و سند چشم‌انداز دین و دنیا و فرهنگ مردم را پیش ببرد و با مبارزه با مفاسد اقتصادی مردم را به نظام و انقلاب دلگرم کند، تأکید کرد.

«شرکت حداکثری مردم در انتخابات، تضمین امنیت ملی در برابر آمریکا و تهدیدات خارجی و بهترین قدرت بازدارندگی است».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش پایانی سخنانش به تحولات اخیر سوریه، لیبی، یمن و تونس که با همدستی آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه صورت گرفت، تأکید کرد که این حوادث نشان داد که وهابیت و تکفیری ها در خط آمریکا و نماد اسلام آمریکایی هستند.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: این حوادث نشان داد سازش و تسلیم در برابر آمریکا هیچ نتیجه‌ای جز ذلت و خواری و ناامنی برای ملت‌ها ندارد.

وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی خاطر نشان کرد: هر رأی بیشتر در انتخابات، مانند حضور یک سرباز در خط اول جبهه، موجب افزایش اقتدار ملی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه دشمنان باید بدانند که ملت ایران در همه عرصه‌ها متحد است، تصریح کرد: امروز بحمدلله نیروهای مسلح هوشمند و با بصیرت و مجهز جمهوری اسلامی ایران تحت فرمان امام عزیز آماده دفاع از کیان میهن اسلامی هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا