فرمانده دافوس ارتش: ایمان راسخ برای دفاع از میهن اسلامی در بین ارتشیان موج می زند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش گفت: روح و ایمان راسخ برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی در هر شرایطی در بین رزمندگان اسلام در ارتش جمهوری اسلامی ایران موج می زند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرنگار دفاعی ایرنا، این مطلب را امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین ولی وند زمانی» در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی فقیه رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، خانواده معظم امیر سرتیپ شهید عباس واعظی از شهدای سانحه سقوط هواپیمای سی 130 در شهرک توحید تهران و جمعی از دانشجویان، استادان و فرماندهان این دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در سالن شهید سرلشکر ستاد ولی اله فلاحی این دانشگاه برگزار شد،عنوان کرد.
وی با بیان اینکه فیلمی را چندین سال قبل کارگردانی استرالیایی با نام سربازان تولید کرد که این فیلم از تلویزیون کشورمان نیز پخش شد، گفت: در یکی از قسمت های این فیلم سینمایی به این موضوع اشاره شده بود که سرباز بر چه مبنایی وقتی می بیند که دشمن آتش انبوهی را بر روی او و سایر همرزمانش می ریزد و توپخانه، هواپیما، بالگرد، تیرمستقیم و نیروهای دشمن همه مشغول شلیک و تیراندازی به سمت او هستند بر چه مبنایی از خط عزیمت به سمت نیروهای دشمن حرکت و پیشروی می کند.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش ادامه داد: کارشناسان پس از نمایش این فیلم مولفه های زیادی را در قالب مادیت بررسی کردند که حرفی از دین و مذهب در آن وجود نداشت، آخرین نتیجه ای که این کارشناسان به آن دست یافتند کلمه ای بنام ترس بود و آنان به این مطلب اذعان کردند که این سرباز مبنای حرکتش از خط مقدم با تمام هجمه آتش دشمن ترس و وحشت بوده است.
وی توضیح داد، این گروه از کارشناسان اعلام کردند، این سرباز به خاطر ترس و وحشت حرکتش را به سمت نیروهای دشمن انجام می دهد چرا که او ترس از آبروی خود دارد که در برابر خانواده و فرمانده اش متهم به ترسو بودن نشود، ترس از فرمانده مافوق اش دارد که او را تنبیه نکند چرا که فرار از جبهه جنگ مجازاتش اعدام است.
امیر سرتیپ دوم ستاد ولی وند زمانی اضافه کرد، اکنون مبنای حرکت کشورهایی که در این حوزه کار می کنند پس از گذشت 20 سال از تولید آن فیلم سینمایی همان سناریویی است که در فیلم سربازان بکار رفته است و رویکرد جدید آنان استفاده از وسایلی است که حداقل کاربرد انسان در آن وجود داشته باشد.
ژنرال آجودان رئیس جمهوری با طرح این پرسش که فرق و تفاوت سربازان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ببرهای کاغذی سایر ارتش های مستکبر و متجاوز دنیا در چیست، گفت: ما اعتقاد داریم چه کسانی که با ابزار کار می کنند مثل هواپیماها، بالگردها، ناوها، ناوچه ها، ناوشکن ها، تانک ها و توپ ها و چه کسانی که با انسان ها سرکار دارند، منهای تخصصشان نیازمند تعهدی باید باشند.
امیر سرتیپ دوم ستاد ولی وند در ادامه سخنانش تصریح کرد، یکی از اصلی ترین وظایف سازمان عقیدتی سیاسی در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد این باور، تقویت این اعتقاد و روح و ایمان راسخ برای مقابله با دشمن در هر شرایطی است و این ویژگی ای است که ما مسلمانان داریم و به آن افتخار می کنیم و انشاء الله که بتوانیم آن را تقویت کنیم.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش گفت: شما ممکن است خلبان پیشرفت ترین هواپیمایی جنگنده دنیا باشید ولی وقتی که بترسید و وحشت کنید نمی توانید از این هواپیمای پیشرفته استفاده کنید چرا که این نیازمند اعتقاد، روح و روان و کارهایی است که سازمان عقیدتی سیاسی در سلسله برنامه های فرهنگی خود در دستور کار دارد.
در پایان این مراسم با اهدا هدایایی از سوی امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین ولی وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش از خانواده معظم امیر سرتیپ شهید عباس واعظی از شهدای سانحه سقوط هواپیمای سی 130 در شهرک توحید تهران تجلیل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا