ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از 152سورتی پرواز بمباران،شناسایی و عکس برداری حضور اثر گذار و پررنگی در آزاد سازی خرمشهر ایفا کرده است .

سرتیپ دوم خلبان  رضا رمضانی مسئول سابق عملیات هوایی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس طی بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در غرفه ارتش به خبرنگار ما گفت: دشمن بعثی در پی تعبیر رویای قادسیه که می خواست یک هفته ای تهران را اشغال کند، با استفاده از یک غافلگیری توانست پیشروی کرده و خرمشهر را تصرف کند.
وی افزود: آزادسازی خرمشهر قائم به یک شخص یا یک فرمانده نیست بلکه به تعبیر امام (ره)خرمشهر را خدا آزاد کرد.
او اظهار داشت:از آنجایی که خرمشهر حدود 19ماه در تصرف رژیم بعثی بود، دشمن موانع فیزیکی و استحکاماتی برای محافظت از خود ایجاد کرده بود که نیروی هوایی با انجام 22سورتی پرواز شناسایی و عکسبرداری توانست این موانع را شناسایی و کشف نماید.
سرتیپ دوم خلبان رضا رمضانی افزود: در عملیات بیت المقدس که 26روز به طول انجامید، نیروی هوایی 130سورتی پرواز بمباران انجام داد و در نهایت در 17شهریور با منهدم کردن پل اروند که پل مواصلاتی عراق بود و کلیه تدارکات رژیم بعثی ها از آن طریق وارد خرمشهر می شد،  نقش خود را تکمیل کرد .
وی افزود: این نیروی الهی 10 هزار رزمنده را در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق ترابری سنگین جابجا کرد که فقط 6 هزار نفر آنها از مشهد به امیدیه منتقل شدند. همچنین 10 هزار و 500 مجروح از معراج شهدا و دزفول جابجا شدند.
رمضانی خاطر نشان کرد: نیروی هوایی در روزهای آغازین جنگ تحمیلی از استحکام و انسجام مطلوبی برخوردار بود و همان طور که کارکنان این نیرو در 19بهمن 1359با بیعت تاریخی خود موجب تسریع در روند پیروزی انقلاب شدند، در سه ماه نخست جنگ نیز نیروی هوایی با ایثار و فداکاری و خلق حماسه های بزرگ، جلوی پیشروی دشمن را سد کرده و مانع از تعبیر رویای دشمنان نظام شد.
وی افزود: ما در طول هشت سال دفاع مقدس مناطق زیادی را از دست دشمن پس گرفتیم ولی آزاد سازی خرمشهر پیشانی غیرت و ایثار ما بود.
سرتیپ دوم خلبان رضا رمضانی گفت: حضور جوانان انقلابی، پرشور و متخصص در نیروهای مسلح که همواره  در خط اسلام و پیروی از ولایت فقیه قدم برمی دارند از عوامل برتری نظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر کشورهاست .
این پیشکسوت نظامی افزود: امروز، دشمنان از روحیه انقلابی و مقاوم جوانان ما و به خصوص نیروهای مسلح هراسانند و مادامی که با همین روحیه و انگیزه خدمت کنیم،دشمن هیچ گاه فکر حمله به کشور عزیزمان را در سر نخواهد داشت.
وی در پایان تاکید کرد: تجارب هشت سال دفاع مقدس باید برای جوانان بازگو شود تا سینه به سینه به نسل های بعدی انقلاب منتقل شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا