رُمان آقاي سليمان مي‌شود من بخوابم در كمتر از دو ماه به چاپ دوم رسيد

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين رٌمان 248 صفحه­اي كه ماحصل تلاش چندين ماهه حجت الاسلام والمسلمين واحدي و نخستين اثر داستاني وي به­ شمار مي­رود سعي شده تا با استفاده از تكنيك‌ها و ايجاد گره‌هاي منطقي، ماجراي پسر و دختري را روايت كند كه به­شدت به هم وابسته هستند، اما به­دليل وجود ضلع سومي در اين عشق، دچار اُفت و خيزهاي عجيبي مي‌شوند.

در طول اين رُمان با وجود اين كه هر سه ضلع اين مثلث همديگر را دوست دارند، وجود ضلع سوم كه به نوعي پيدا و پنهان با مخاطب ارتباط برقرار مي‌كند، قهرمانان داستان را با فراز و نشيب­هاي فراواني روبرو مي‌كند.

رضا اميرخاني، نويسنده چندين رمان پرفروش، در نشست نقد و بررسي اين رمان كه در فرهنگسراي انديشه برگزار شد با بيان اين مطلب كه بسيار مهم است يك روحاني وارد حوزه‌اي شود كه هنوز عده‌اي با اكراه به آن توجه مي‌كنند، گفت: مهم‌ترين نتيجه كار امثال واحدي بيان امكان ورود به اين عرصه‌هاست.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، نوشتن رمان"آقاي سليمان مي­شود من بخوايم" توسط معاون فرهنگي و روابط عمومي اين سازمان را يك اقدام فرهنگي خوب و قابل قبول دانسته بود
گودرزي، نويسنده و منتقد ادبي نيز در جلسه نقد اين كتاب در فرهنگسراي فردوس، استفاده از تعدد راوي‌ها در اين رمان را يك شيوه جديد در اين حوزه دانست كه در متن رمان بسيارخوب و منطقي جاي گرفته است.

وي خاطر نشان كرد: اين رمان يك اثر باورمند و مفهوم‌محور است كه در آن، نويسنده سعي نموده تا مفاهيم مورد نظر خود را در قالبي داستاني روايت كند.

همچنين خبرگزاري فارس در تحليلي از اين رمان، آن را «روايتي متفاوت از حضور خدا» در زندگي‌ دانسته و ازحضور بي‌سانسور جوان‌هاي امروز در متن اين رمان  سخن گفته است.

خبرگزاري فارس در گزارش خود با بيان اين­كه نكته مهم در اين رمان، نشانه‌هاي خداست، افزوده است:" همين پررنگ كردن حضور خدا در زندگي آدم‌ها و نشان دادن آن به مخاطب امروزي، به­نحوي كه آن را لمس كند و پا به پا همراه با قهرمان قصه با اين نشانه‌ها همراه شود، مهم­ترين وي‍ژگي اين رمان است".

دراين رابطه نيز حجت‌الاسلام محمدرضا زائري؛ نويسندگي روحاني‌ها را از آرزوهاي شهيد بهشتي عنوان نموده و در نشست و نقد و بررسي اين رمان گفته كه اگر مرحوم بهشتي امروز زنده بود از اين اتفاق خوشحال مي‌شد. او هميشه مي‌گفت: آرزويم اين است كه ما روحانيون بتوانيم پيام خود را با كتاب و سينما و با ابزار هنر به نسل جوان منتقل كنيم.

وي همچنين رمان نوشتن يك روحاني را عين فروتني دانسته و دراين رابطه مي­گويد: اين‌كه يك روحاني تصميم مي‌گيرد، تنها به منبر نرود و وعظ نكند و پند و اندرز ندهد و در كنار همه اين موارد راهي پيدا كند تا با مخاطب امروز ارتباط بگيرد، عين تواضع است.

جواد محقق از ديگرنويسندگاني بودكه در نقد و بررسي رمان «آقاي سليمان! مي‌شود من بخوابم» سخن گفت.

به گفته او نخستين كساني كه نقد ادبي نوشتند، روحانيون بودند.. اما در دهه‌هاي اخير بسياري از علوم ادبي از حوزه‌ها رخت بربسته و در اختيار كساني قرار گرفته كه ارتباط چنداني با مفاهيم اعتقادي مردم ندارند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا