دفاع مقدس موجب افزایش تجربه و سرعت عمل پزشکان در درمان مجروحان شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دفاع مقدس موجب افزایش تجربه و سرعت عمل پزشکان در درمان مجروحان شد

 
 رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش گفت: دفاع مقدس باعث شد پزشکان ما از حداقل امکانات به بهترین شیوه استفاده کنند و تجربیات و سرعت عمل آنها نیز در درمان مجروحان افزایش یابد.
سرهنگ دکتر کوروش راسخ، رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره عملکرد پزشکان این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش با توجه به پایگاه هایی که در مناطق جنگی مانند دزفول داشت، عملیات های بسیاری را از طریق این پایگاه ها انجام می داد؛ لذا این پایگاه ها دائما در معرض خطر بمباران قرار داشتند، که بعضا در این بمباران ها تعدادی هم مجروح می شدند؛
 
وی افزود: علاوه بر این رزمندگانی هم که در جبهه ها مجروح می شدند نیز از طریق این پایگاه ها به سایر نقاط منتقل می شدند، به همین خاطر در این قبیل پایگاه ها بیمارستان هایی داشتیم که از پزشکان حاذقی مانند دکتر تابش بهره می بردند.

رئیس بیمارستان بعثت نهاجا ادامه داد: دکتر تابش از جمله پزشکانی بود که در بیمارستان پایگاه هوایی دزفول جزو فعال ترین پزشکان محسوب می شد؛ زیرا در دوران دفاع مقدس 18 هزار مجروح را عمل کرده است؛ البته پایگاه های دیگری هم بودند که به همین شکل فعالیت داشتند.

دکتر راسخ ادامه داد: مراقبت از مجروحان و تجربیاتی که در درمان رزمندگان کسب شد به حدی بود که اگر تا قبل از شروع جنگ تحمیلی پزشکان بیشتر مصدومان تصادفی را در مان می کردند بعد از گذشت پنج سال از شروع جنگ، عمل هایی را انجام دادند که در نوع خود بی نظیر بود مانند عملی که دکتر تابش بر روی یکی از بسیجی ها انجام داد و توانست خمپاره عمل نکرده را از پای این بسیجی خارج کند.

وی همچنین اضافه کرد: لذا در زمان جنگ تجربیات بسیاری که کسب کردیم باعث شد تا جراحان عمومی به جراحان جنگی تبدیل شوند و تجربیات خود را به نسل های بعدی منتقل کنند و علوه بر این از نظر تکنیک های پزشکی نیز زبر دست شدند.

رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در پایان تصریح کرد: سرعت عمل پزشکاندر دوران دفاع مقدس به حدی زیاد شده بود که در یک اتاق عمل دو مجروح را هم زمان عمل می کردند؛ بنابر این دفاع مقدس باعث شد پزشکان ما از حداقل امکانات به بهترین شیوه استفاده کنند و تجربیات و سرعت عمل آنها نیز در درمان مجروحان افزایش یابد.

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا