رزمايش بزرگ و مشترك پدافند هوايي و نيروهاي مسلح برگزار مي شود/شركت ۲۵ هزار نيروي عملياتي و پشتيباني

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش::فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: رزمايش بزرگ و مشترك پدافند هوايي به همراه ساير نيروهاي مسلح اواخر مهر ماه سال جاري در منطقه اي سردسير و كوهستاني برگزار مي شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار سياسي ايرنا، امير سرتيپ ستاد فرزاد اسماعيلي عصر يكشنبه در ويژه برنامه راديويي به مناسبت هفته دفاع مقدس، افزود: پدافند هوايي به سبب نوع وظيفه اي كه دارد علاوه بر برگزاري رزمايش هاي مستقل در تمامي رزمايش هاي نيروهاي مسلح حضور دارد.
اسماعيلي ادامه داد: رزمايش قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) سال گذشته با حضور گسترده نيروهاي انساني و سيستم هاي پدافندي بومي در منطقه اي گرمسيري برگزار شد كه براي رزمايش مهر ماه اين محل به سردسيري تغيير مي كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) ارتش گفت: برگزاري رزمايش پدافند در منطقه اي سردسير و كوهستاني بدين سبب است تا اهداف برگزار كنندگان اين رزمايش ها از جهت آب و هوايي نيز تحقق پذيرد.
امير سرتيپ اسماعيلي اعلام كرد: براي رزمايش مهر ماه تمام نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نيروهاي مردمي بسيج حضور دارند.
وي ادامه داد: در اين رزمايش حدود ۸ هزار نيروي عملياتي به صورت مستقيم دخيل هستند و ۱۷ هزار نفر به عنوان پشتيباني حضور خواهند داشت.
وي درباره وظايف قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)ارتش گفت: پدافند هوايي در سال ۸۷ از نيروي هوايي منفك شد و اين به جهت داشتن يك قرارگاه پدافند هوايي تخصصي و مستقل در بحث پدافند بود كه بتواند از تمام پتانسيل كشور استفاده كند.
امير سرتيپ اسماعيلي يادآور شد: در شروع جنگ تحميلي پدافند در كمتر از ۱۰۰ نقطه گسترش دفاعي داشت و در پايان جنگ زير ۷۰۰ نقطه گسترش داشتيم اما امروز با حفظ صيانت و حراست حريم هوا- فضاي جمهوري اسلامي ايران در مناطق هسته اي ، حساس و حياتي بيش از سه هزار و ۶۰۰ نقطه در كشور گسترش دفاعي و پدافند هوايي را شاهد هستيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش در ادامه اظهارداشت: يكي از ماموريت هاي قرارگاه جدا شدن از نيروي هوايي ارتش در بحث سرزميني بود و اين در بحث ماموريتي نبوده زيرا ما در بخش ماموريت ها با همه نيروهاي مسلح عجين هستيم و در همه رزمايش ها همكاري داريم.
امير سرتيپ اسماعيلي در ادامه به دستاوردهاي اين قرارگاه در عرصه پدافند هوايي اشاره كرد و گفت: رادار پسيو كه از جمله دستاوردهاي اين قرارگاه است و دهم شهريور رونمايي شد، قابليت در كشف اهداف پنهان را دارد و موقعيت حركات پرنده هاي با سرنشين و بدون سرنشين را شناسايي مي كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش ادامه داد: در زمينه لانچرها كه حمل و شليك موشك را برعهده دارند نيز به توفيق رسيده ايم و اين لانچرها موجب كاهش زمان و دقت عمل شده است.
امير اسماعيلي با بيان اين كه بحث هواشناسي و اطلاعات در اين زمينه براي پدافند هوايي اهميت دارد، گفت: به طور مثال براي شليك موشك رطوبت، دما و دانستن شرايط آب و هوايي اهميت فراواني دارد كه دراين جهت به دستاوردهاي خوبي دست يافته ايم.
وي اعلام كرد: امروز به سامانه نرم افزاري هواشناسي رسيديم كه قابليت دريافت ۴۰۰ اطلاعات خاص از ۴۰۰ ايستگاه براي يك نقطه تا ۴۰۰ نقطه را دارد و در هر زمان مي توان از آن استفاده كرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش، اظهارداشت: از ‌ تروپو اسكتر تاكتيكي نيز رونمايي شد كه اين تروپوها اين قابليت را به پدافند مي دهد كه بتواند اطلاعات تصويري و نوشتاري را از لايه هاي جوي از يك نقطه به نقطه ديگر و چند نقطه بدهد و اين كار بدون رصد دشمن و به صورت تاكتيكي است.
امير اسماعيلي گفت: امروز با حضور جوانان متعهد و متخصص ايراني به دستاوردها و پيشرفت هاي علمي بزرگي دست يافته ايم كه زمينه پيشرفت كشور را در عرصه هاي مختلف فراهم كرده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا