مأموران راهور نبايد در برخورد با جرايم امنيت اخلاقي بي­تفاوت باشند
تاريخ : 6 / 3 / 1392برچسب:, | 14:52 | نویسنده : بسیجیان ارتش

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار دكتر اسماعيل احمدي مقدم در نشست تخصصي روسا و مديران پليس راهور ناجا با اشاره به اصلاح راه­هاي جاده­اي اظهار داشت: حركت خوبي در زمينه اصلاح راه­ها و همچنين در خصوص مديريت سفر، حمل و نقل هوايي و عمومي انجام شده كه اين اقدامات زود بازده نيست.

وي با اشاره به اقدامات موثر در بخش امداد و اورژانس جاده­اي گفت: مجلس شوراي اسلامي به اين حوزه توجه خوبي داشته كه از آنان تشكر مي­كنيم اما از آنجا كه بحث امداد و اورژانس نقش كليدي در كاهش تلفات جاده­اي دارند و باوجود اين­كه طي چند سال گذشته، اقدامات در اين بخش دو برابر افزايش پيدا كرده است، اما كافي نيست.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تقويت پليس راهور و نيز تجهيز و نصب سامانه­هاي هوشمند جاده­اي گفت: اين اقدامات پليس در حوزه رانندگي موثر است اما بخش فرهنگي، تأثيرگذارتر مي­باشد.

سردار احمدي مقدم با بيان اين­كه مردم آگاه هستند و درصورت اقناع با پليس همراه مي­شوند، گفت: تمركز بر برنامه­هاي فرهنگي، آموزشي و هشداري بسيار مهم است كه پليس راهور نبايد از آنها غافل شود.

وي همچنين يادآور شد: همراهي مردم با پليس منجر به كاهش ميزان سوانح رانندگي شده است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به تماس­هاي مردمي با مركز نظارت همگاني گفت: بررسي پيام­ها حاكي از آن است اندكي از شهروندان از رفتار مأموران پليس راهور شكايت دارند اما ارتقاي شخصيت پليس راهور طي چند سال اخير بر همه محسوس است به­نحوي كه برخي از شهروندان پس از جريمه شدن طي تماس با 197 از مأموران پليس و برخورد مناسب آنان تشكر مي­كنند.

احمدي مقدم تصريح كرد: مأموران راهور با رفتار صحيح خود منجر شده­اند تا رانندگان هنگام تخلف لجاجت نكرده بلكه از رفتار خود نادم نيز بشوند.

وي افزود: پليس علاوه براين­كه نماد نظم اجتماعي و قانون­گرايي است بايد الگوي اخلاق و معلم اجتماعي نيز باشد كه اين امر بسيار مهم و اثرات آن در جامعه قابل مشاهده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان كرد: امروز، بايد سرمايه­گذاري در بخش­هاي آموزشي، فرهنگي و... نه تنها در حوزه پليس راهور بلكه بايد در كل سازمان صورت بگيرد. آثار تغيير رفتار مأموران پليس به­عنوان مصلح اجتماعي نيز مهم­تر از بكارگيري تجهيزات و امكانات است.

اين مقام ارشد انتظامي به موضوع جرايم نيز رانندگي اشاره كرد و افزود: با اين تورم ارزش جريمه‌هاي رانندگي نسبت به سال گذشته نصف شده اما بايد پرسيد كه چه چيزي هست كه موجب شده در فروردين و ارديبهشت ماه كاهش تلفات و تصادفات رانندگي داشته باشيم.

دكتر احمدي مقدم با تأكيد براين­كه استانداردسازي رفتار كاركنان بايد سالانه اجرا شود، افزود: مردم ما مردمي فرهنگي هستند و در صورتي­كه با آنان با احترام برخورد شود با پليس بيشتر همراهي مي­كنند.

وي از سردار مومني به­عنوان چهره فرهنگي و رسانه­اي نام برد و افزود: حضور رئيس پليس راهور ناجا در رسانه­ها به خصوص رسانه ملي و نيز ديدار چهره به چهره ايشان با شهروندان، نشانه فرهنگ گفتماني پليس است.

سردار مقدم با اعلام اين­كه پليس راهور در موضوع امنيت اخلاقي نبايد عنصر بي­تفاوت باشد، گفت: در اين بخش كه حوزه بسيار حساسي است، پليس امنيت اخلاقي انجام وظيفه مي­كند اما پليس راهور نيز موظف است در برخورد با جرايم مشهود مانند هنجارشكني، مزاحمت نواميس، كشف حجاب و آلودگي صوتي و ... نيز وارد شود.

وي افزود: پليس راهور هنگام مواجهه با اين جرايم ابتدا بايد تذكر دهد اما در مقابل كسي كه وقيح است و در واقع با اين اقدامات دهن­كجي مي­كند بايد با او برخورد كرده و او را به مراجع قضايي معرفي كند.

فرمانده ناجا افزود: نبايد تصور كنيد كه مأموران راهور در برخورد با جرايم محدوديت دارند. مأمور راهور حتي با يك فروشنده سي­دي غيرمجاز نيز بايد برخورد قانوني كند.

وي در عين حال يادآور شد: در اين خصوص نبايد دچار افراط و تفريط شويم تا مأموران راهور از مأموريت‌هاي اصلي خود دور بمانند.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه اظهار داشت: اميدواريم امسال كاهش سوانح رانندگي فراتر از اهدافمان محقق شود تا بتوانيم تعداد تلفات رانندگي را كمتر از 17هزار كشته به ثبت برسانيم.

سردار مقدم در حاشيه نشست تخصصي پليس راهور در جمع خبرنگاران با اشاره به طولاني بودن تعطيلات نوروزي، از شروع سفرهاي تابستاني از 20 خرداد ماه خبرداد و افزود: تصور مي­كنم با توجه به تعطيلات چند روزه نيمه خردادماه، با موجي از سفر مواجه شويم كه اميدواريم با ايجاد تسهيلات و تمهيدات لازم، مخاطرات و سوانح رانندگي كاهش پيدا كند.

وي با اشاره به كاهش تلفات حوادث رانندگي در نوروز امسال، گفت: آمارهاي اوليه حاكي از كاهش كشته­هاي سوانح است كه بايد اين روند ادامه پيدا كند.

فرمانده ناجا از بهار و تابستان به عنوان مبناي آمار ميزان سوانح رانندگي نام برد و گفت: درصورتيكه سوانح رانندگي در نيمه نخست سال كنترل شوند در نيمه دوم آمار سوانح رشد پيدا نمي كنند لذا 60 درصد تصادفات در شش ماهه نخست سال و 40 درصد ديگر آن در نيمه دوم سال رخ مي دهد

سردار مقدم ادامه داد: اميدواريم در طرح تابستاني با تمركز و افزايش آموزش، كنترل پليسي، فرهنگ ترافيك و نيز همراه سازي مردم در رعايت نظم و مقررات به اهداف خود در كاهش سوانح رانندگي دست يابيم.

فرمانده ناجا درباره تمهيدات ترافيكي ايام ارتحال امام خميني(ره)، گفت: همه ساله با افزايش زائران سراسر كشور به منظور تجديد پيمان با آرمان هاي معمار كبير انقلاب (ره) و نير بهره مندي از فرمايشات و تدابير مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مواجه هستيم؛ لذا پيش بيني مي كنيم، امسال شاهد رشد 20 درصدي حضور زائران در اين مراسم باشيم.

اين مقام انتظامي با اشاره به آمادگي پليس راهور، گفت: همه ساله بايد تلاش بيشتري براي ارائه خدمات ترافيكي داشته باشيم لذا تمهيدات امنيتي، ترافيكي و خدماتي توسط نيروي انتظامي و دستگاه هاي مسئول براي برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم ارتحال امام (ره) اتخاذ و پيش بيني هاي لازم براي هدايت كاروان ها و گروه هاي مردمي انديشيده شده است.

سردار مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر انتظار پليس از خودروسازها، گفت: انتظار ما از خودروسازها مشخص است، با توجه به ظرفيت هاي علمي، فني، بازار گسترده خودرو در كشور وجود دارد.وي ادامه داد: بازار خودرو هنوز اشباع نشده ، در صورتي كه اشباع شود و تعداد آن به 40 الي 50 ميليون برسد بايد در سال 4 الي 5 ميليون خودرو جايگزين شود.

فرمانده ناجا با اشاره به رشد بازار خودرو و نيازهاي آن، گفت: خودرو سازان تلاش كنند با اتكاء به دانش و تكنولوژي داخلي و نيز افزايش توليدات‏، نياز كشور را روز به روز به خودروهاي خارجي كمتر كنند.

اين مقام مسئول ادامه داد: استفاده از خودروهاي خارجي به عنوان عامل فشار و رقيب به منظور ارتقاء خودروهاي داخلي، راهبرد صحيحي نيست زيرا اين خودروها از لحاظ قيمت، خودرو مردمي نيستند چرا كه عموم مردم از خوردوهاي، داخلي كه ارزان قيمت است، استفاده مي كنند.

سردار مقدم ادامه داد: تلاش در بخش هاي پژوهشي، دانشي و فني و افزايش توليد خودرو، منجر به رشد و ارتقاء ايمني در اين حوزه مي شود.

وي ادامه داد: با توجه به فشارهاي شديد تحريم در سال گذشته، علاوه بر رشد مناسب توليد خودروهاي داخلي در استاندار و ايمني، اقدامات زيادي انجام شد به نحوي كه توانستيم استاندارد يورو 4 را اجرايي كرده و كيسه هوا را براي خودروها الزامي كنيم.

فرمانده ناجا ادامه داد: استاندارد بايد پيش رونده باشد و نبايد در اين موضوع سطحي نگر باشيم بلكه همواره بايد در زمينه استانداردهاي ايمني، زيست محيطي و فني‏، پيشتاز باشيم.

سردار مقدم در خاتمه تصريح كرد: ما، كمك حال خودرو سازان هستيم و خوشحال مي شويم خودروي ايمن توليد تا بازار در دست خودرو سازان داخلي باشد و از صنعتگران و كارگران اين بخش حمايت شود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا