گام حماسي ملت در انتخابات، بشارت دهنده دستاوردهاي بزرگ‌تر براي انقلاب خواهد بود

 

حضرت آيت­ الله خامنه­ اي همچنين جانبازان حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آيت­ الله خامنه­اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مراسم، گام بلند، حماسي و پرشور ملت ايران در انتخابات پيش روي ۲۴ خرداد را بشارت دهنده موفقيت­ها و دستاوردهاي بزرگتر براي انقلاب و نظام اسلامي دانستند و با توصيه به مردم براي دقت در اظهارات و شعارهاي كانديداهاي محترم به­منظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنين توصيه مؤكد به كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري براي تثبيت اصول و مواضع عاقلانه و حكيمانه نظام اسلامي و پرهيز از ريخت و پاش، تخريب و بداخلاقي، در تبليغات؛ تأكيد كردند: به توفيق الهي، فرداي اين كشور و ملت، فردايي روشن، عزتمدارانه و براي همه الگو خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ما نمي­دانيم كه چه كسي رئيس جمهور خواهد شد و نمي­دانيم كه خداوند متعال دل­هاي مردم را به­سوي چه كسي هدايت خواهد كرد اما مي­دانيم كه حضور مردم در پاي صندوق­هاي رأي كه اعلام حضور قدرتمندانه ملت در عرصه حركت و تاخت به­سوي آرمان­هاست، قطعاٌ زمينه­ساز عزت، مصونيت، آبروي بين­المللي و خوشحالي دوستان و ناراحتي دشمنان خواهد شد.



حضرت آيت ­الله خامنه­ اي با اشاره به تبليغات بدخواهان ملت ايران براي دلسرد كردن مردم از حضور در پاي صندوق­هاي رأي گفتند: علت اين تبليغات گسترده اين است كه اگر مردم وارد ميدان شوند و حركت پرشور خود را نشان دهند، براي معاندان، گران تمام خواهد شد.

ايشان با اشاره به اظهار نظر مقامات آمريكايي درخصوص انتخابات ايران، افزودند: كساني در مورد انتخابات ايران اظهار نظر مي­كنند كه زندان گوانتانامو و هواپيماهاي بدون سرنشين آنها بر فراز روستاهاي محروم پاكستان و افغانستان و جنگ­افروزي در منطقه و حمايت بي­قيد و شرط از رژيم جنايتكار صهيونيستي، مايه بي ­آبرويي و لكه ننگ آنهاست.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اين­كه انتقاد آنها از جمهوري اسلاميِ آبرومند و سرافراز، ارزش جواب دادن ندارد و در خور اعتناي ملت ايران و مسئولان نيست، گفتند: اما اين اظهارات براي آحاد ملت عبرت انگيز است زيرا نشان دهنده ميزان بسيار بالاي حساسيت انتخابات براي آنهاست.

حضرت آيت ­الله خامنه ­اي خاطرنشان كردند: جبهه معاندان، ۳۴ سال است كه به هنگام برگزاري هر انتخابات، جنجال آفريني مي­كنند و در عين حال همواره هم ناموفق بوده­اند و به لطف الهي اين بار نيز ملت بزرگ ايران، به آنها تودهني خواهد زد.

ايشان، مردم را به دقت و تأمل در اظهارات و مواضع كانديداهاي محترم فراخواندند و تأكيد كردند: مردم بايد كسي را ترجيح دهند كه زمينه­ ساز عزت براي آينده انقلاب و كشور باشد و توانايي حل مشكلات و ايستادگي قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو كردن جمهوري اسلامي در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تفاوت تشخيص­هاي مردم در انتخابات، خاطرنشان كردند: اين تفاوت تشخيص­ها و علاقه­مندي­هاي متفاوت به كانديداها نبايد منجر به رودررو قرار گرفتن افراد شود.

حضرت آيت­ الله خامنه­ اي افزودند: براي انتخاب و گزينش عالي­ترين مقام اجرايي كشور كه بسيار حساس و مهم است، در كشور، ساز و كار قانوني وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراين اختلاف نظرها نبايد موجب بروز كدورت شود.

ايشان چند توصيه هم به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري داشتند و گفتند: كانديداهاي محترم نيز بايد كار را با حماسه، شور و غيرتمندي به پيش ببرند اما بدون چالش.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ظرافت كار اينجاست كه بايد در فضاي رقابت­هاي انتخاباتي، نشاط، تحرك و گفت و گوهاي گرم و داغ وجود داشته باشد اما نفرت پراكني نباشد.

توصيه ديگر حضرت آيت­ الله خامنه­ اي به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري، درخصوص نحوه تبليغات و هزينه­ هاي آن بود.

ايشان تأكيد كردند: مردم درخصوص نحوه تبليغات داوطلبان و همچنين نحوه هزينه­ ها و ريخت و پاش­ها قضاوت خواهند كرد و كساني كه براي تبليغات انتخابات، از بيت­ المال يا پول مشتَبه به حرامِ برخي افراد ديگر استفاده كنند، نخواهند توانست اطمينان مردم را به­ سوي خود جلب كنند.

رهبر انقلاب اسلامي گفتند: آنچه كه در تبليغات و شعارهاي داوطلبان اهميت دارد، اين است كه مواضع عزت­ آفرين، صحيح، عاقلانه و حكيمانه انقلاب و نظام اسلامي تثبيت شود.

حضرت آيت الله خامنه­ اي تأكيد كردند: مبادا در تبليغات، به برخي افراد معاند در خارج و يا حتي در داخل، چراغ سبز نشان دهيم زيرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأيوس و نااميد كند و متأسفانه برخي حنجره­ ها، زبان­ها و قلم­هاي بي­ تقوا هم در داخل حرف آنها را تكرار مي­كنند.

فرمانده كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود در جمع دانشجويان، استادان و فرماندهان دانشگاه افسري امام حسين عليه السلام، پاسداري از انقلاب را يكي از ويژگي­هاي ممتاز دانشجويان اين دانشگاه برشمردند و افزودند: يكي از لوازم پاسداري از انقلاب، داشتن شناخت درست و عميق از مباني نظري و اصول انقلاب اسلامي و پايبندي به آنها است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در طول انقلاب اسلامي، كساني بودند كه با احساسات و بدون شناخت عميق از مباني نظري انقلاب، وارد ميدان شدند و بعد از مواجه شدن با يك تندباد، راهشان تغيير كرد و از مسير انقلاب خارج شدند.

حضرت آيت ­الله خامنه­ اي، يكي ديگر از لوازم پاسداري از انقلاب را شناخت دقيق تاريخ انقلاب دانستند و افزودند: تاريخ انقلاب اسلامي، در واقع عينيتِ مباني نظري آن است و نشان دهنده آزموده و تجربه شدنِ مباني نظري در ميدان عمل است.

ايشان با اشاره به تمركز بيش از حد رسانه­ هاي بيگانه بر برخي نقاط ضعف كوچك و بزرگنمايي دَهها برابري آن، خاطرنشان كردند: هدف آنها به فراموشي سپرده شدن تجربه­ هاي موفق نظام اسلامي و القاي نادرستي مباني نظري انقلاب در مرحله عمل است. بنابراين همه مردم به­ ويژه جوانان بايد از تاريخ انقلاب آگاهي كامل داشته باشند.

فرمانده كل قوا تأكيد كردند: يكي از وظايف مهم مسئولان و فرماندهان دانشگاه امام حسين عليه­ السلام و همچنين مسئولان و استادان همه دانشگاه­ها، آشنا كردن جوانان با تاريخ انقلاب اسلامي است.

حضرت آيت ­الله خامنه­ اي افزودند: آشنايي نسل جوان با تاريخ انقلاب اسلامي، زمينه ­ساز آينده­اي اطمينان بخش و قطعي خواهد بود.

ايشان خاطرنشان كردند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، هر قدمي كه انقلاب برداشته، نويد دهنده قدم بعدي بوده است و به همين دليل هرگز دچار بُن­بست نشده­ايم و در دالان يأس و نااميدي قرار نگرفته­ايم.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: همواره فرج و مسير حركت به­سوي آرمانها، در مقابل ما باز بوده است و اگر در مواقعي پيشرفت مناسب نداشتيم به­دليل كوتاهي و سستي خودمان بوده است و نه بُن­بست بودن راه پيش رو.

در اين مراسم سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به ارتقاي سطح آمادگي­هاي دفاعي و تقويت توانمندي­هاي داخلي نيروهاي سپاه پاسداران براي واكنش هم­سطح و اثرگذار در برابر هر نوع تهديد دشمن، تأكيد كرد: معنويت افزايي و تقويت بنيه اعتقادي و معرفتي در صدر برنامه­ هاي آموزشي سپاه پاسداران قرار دارد و نظام جامع آموزشي و تربيتي در مراكز آموزشي سپاه در حال اجرا است.

سردار دريادار پاسدار مرتضي صفاري، فرمانده دانشگاه امام حسين (ع) نيز گزارشي از برنامه­ ها و دوره ­هاي علمي، آموزشي، فرهنگي و رزمي اين دانشگاه بيان كرد.

در اين مراسم همچنين جمعي از فرماندهان، استادان، دانش ­آموختگان و دانشجويان نمونه دانشگاه امام حسين (ع) هداياي خود را از دست فرمانده معظم كل قوا دريافت كردند و نماينده دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) نيز مفتخر به دريافت سردوشي شد.  در ادامه، دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) طرح ميداني «فَاستَقِم كَما اُمِرت» را اجرا كردند.

اجراي تمرين­ هاي آمادگي رزمي، بخش ديگري از برنامه­ هاي اجرا شده به­ وسيله دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) بود.

 

در پايان مراسم، يكان­هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند

.


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا