تداوم و رسيدن به مرحله تكامل در هر نظامي از مقبوليت مردمي به­ دست مي­ آيد

 

به گزارش روابط عمومي ستاد ارتش، در اين مراسم، دكتر يزدان­پناه كارشناس و پژوهشگر مسائل سياسي طي سخناني گفت: وقوع انقلاب اسلامي ايران، يك پديده نادر در قرن بيستم بود كه مسير نظام بين ­الملل را تغيير داد، جهان را از شكل قبل جدا ساخت و تقابلي بين ايدئولوژي غرب با رهبري آمريكا و ايدئولوژي اسلام به رهبري جمهوري اسلامي ايران به­وجود آمد.

وي مسير حركت امام خميني(ره) را ازمردم به سمت خدا خواند و اضافه كرد: جغرافياي انتخابات، مختص حوزه­هاي سرزميني مي­باشد و اين جغرافيا از دوران صفويه به­ طور رسمي در جمهوري اسلامي ايران شكل گرفت.

اين كارشناس مسائل سياسي در ادامه گفت: هر نظامي براي رسيدن به مرحله تكامل نياز به مقبوليت مردمي دارد و با مشاركت مردمي، درك بالا و استقلال عقلانيت به­دست مي­آيد. در اين زمينه بزرگترين مشاركت مردمي در آمريكا 44درصد و در ايران بالاي 70درصد مي­باشد كه خود نشان­دهنده مقبوليت مردمي در جمهوري اسلامي ايران است.

دكتر يزدان­پناه با اشاره به اين­كه در هر نظامي عواملي براي استمداد و موفقيت حكومت نياز مي­باشد، تصريح كرد: مشروعيت، مقبوليت، مشاركت مستمر و قابل تغيير و تحول و مرجعيت آن نظام؛ مهم­ترين ويژگي­هاي يك حكومت براي بقا و پايداري مي­باشد كه اگر خوب به آنها دقت شود مقدمه­اي براي ورود به مرحله تكامل حكومت است كه در اين راستا موضوع انتخابات مي­تواند يك سكوي پرتاب و جهش در اين راستا باشد.

وي، رياست جمهوري را نماد و چكيده يك ملت و سرزمين خواند و گفت: نبايد مسئولين، به خاطر مسائل حاشيه­اي و كوچك، اين نماد را زير سوال ببرند و كانديداها بايد رفتارهايشان را با شرايط موجود و الگوهاي اسلامي منطبق نمايند تا شكافي در انسجام ملي به­ وجود نيايد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا