بررسی راه های شناخت و پیش گیری از ابتلا به ویروس عفونی تنفسی مرس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::سمپوزیوم یک روزهی عفونت تنفسی ویروس کرونای خاورمیانه (MERS- Corona virus) در بیمارستان فوق تخصصی بعثت نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این سمپوزیوم یک روزه که توسط معاونت آموزش بیمارستان بعثت نهاجا با همکاری اعضای هیئت علمی بخش عفونی این بیمارستان برگزار شد، ویروس "مرس" معرفی و مشخصات، عوامل انتشار آن و راه های پیشگیری از آن بررسی شد.

در این همایش با توجه به شیوع ویروس "مرس" در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی منطقه (عربستان سعودی، اردن، قطر و ...) و نزدیک بودن زمان بازگشت حجاج ایرانی از عربستان راه های انتقال، تشخیص و اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در برخورد با این بیماری بررسی و تحلیل شد.

دکتر سیروس فرجی متخصص بیماری های عفونی در این باره گفت: با توجه به راه انتقال این بیماری ویروسی تنفسی از طریق هوا،  لازم است کلیه ی افراد جامعه در برخورد با بیماران مشکوک به این عفونت تنفسی از ماسک استفاده کرده و از  تماس های نزدیک با این بیماران مثل روبوسی و دست دادن خودداری نمایند.

وی افزود: برای این بیماری فعلاً هیچ گونه درمان، دارویی پیشگیرانه و واکسن وجود ندارد، پس جهت جلوگیری از انتشار احتمالی، رعایت اصول بهداشت اولیه لازم و ضرورری است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا