رئيس جمهور بايد با عقل جمعي تصميم بگيرد
تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:ارتش,ستادکل, | 8:27 | نویسنده : بسیجیان ارتش

 

به گزارش دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي طي سخناني در جمع فرماندهان عالي‌رتبه نظامي در خصوص حضور پرشور ملت ايران در انتخابات اظهار داشت: براي انتخاب اصلاح، ما بايد سراغ ملاك‌ها و شاخص‌هاي رهبري برويم. ملاك‌هايي كه انگشت‌ اشاره رهبري به سمت آنها است. نكته اول حضور حداكثري و حماسي مردم در انتخابات بايد باشد كه معرف عظمت ايران است.

وي ادامه داد: اين‌كه من رأي سفيد مي‌دهم يا رأي نمي‌دهم، من اميد ندارم و بهانه‌گيري؛ قابل قبول نيست، اين يك تكليف شرعي است و همه بايد در انتخابات شركت كنند.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، نكته دوم را توجه به بصيرت دانست و افزود: اگر بصيرت نبود، انسان ولو با نيت خوب، گاهي در راه بد قدم مي‌گذارد؛ يعني چشم‌ها را باز كنيد و اين شاخص‌ را بشناسيد. شما ممكن است با نيت خوب دنبال اصلح برويد اما آن اصلح، واقعاً اصلح نباشد بلكه ناسالم و فاسد باشد.

سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد: مطلب سوم، مردم‌سالاري ديني است. يعني اعتقاد به انتخابات و تمكين به رأي ملت. افتخار ما در جهان اين است كه مردم‌سالاري ديني داريم و حضور در انتخابات تأييد مردم‌سالاري ديني است.

وي خاطرنشان كرد: تمكين به رأي، تأييد مردم‌سالاري است و اين مردم‌سالاري را ما از امام علي(ع) داريم و مربوط به امروز نيست. حضرت فرمودند: اگر نبود اين‌كه بر علما واجب است كه به امور مردم رسيدگي كنند، من قبول نمي‌كردم حكومت بر شما را.

عضو شوراي عالي امنيت ملي در خصوص ويژگي‌هاي رئيس جمهور آينده نيز اظهار داشت: نكته بسيار مهمي كه وجود دارد و در يكي دو دوره اخير كمتر به آن توجه و عمل شده است و يكي از نگراني‌هاي رهبري همين بوده كه رئيس‌جمهور بايد فردي باشد كه با عقل جمعي و تدبير، تصميم بگيرد. يعني رئيس‌جمهور هيئت دولت دارد، بايد با هيئت دولت مشورت كند و با تدبير، بهترين تصميم را بگيرد، نه اين‌كه به تنهايي حكم كند؛ اين خلاف شرع است.

سرلشكر فيروزآبادي ادامه داد: رئيس‌جمهور كسي است كه برادرانه با اعضاي دولت مشورت مي‌كند و به روش علمي، محصول خرد جمعي را به‌عنوان مصوبه اعلام مي‌كند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه آبروي امام، انقلاب اسلامي و شهدا، از ايستادگي در برابر نظام سلطه است، تصريح كرد: كسي نبايد كانديداي رياست‌جمهوري را انتخاب كند كه او گرايش داشته باشد به آمريكا و انگليس يا قبلاً نشان داده باشد كه گرايش دارد.

وي افزود: وظيفه دولت عدالت‌محور، توجه به مردم محروم است. رئيس دولت بايد صدق و شرف واقعي داشته باشد، اعتقاد به هويت و عزت ملي و ايراني داشته باشد و مانع از نفوذ گرايش‌هاي سكولاريستي و ضد دين به داخل كشور شود.

سرلشكر فيروزآبادي در پايان با اشاره به لزوم ساده‌زيستي رئيس‌جمهوري بيان داشت: رئيس‌جمهور ملت ايران بايد ساده‌زيست و مردمي بوده و براي كم كردن فاصله طبقاتي در جامعه هدف‌گذاري كند و مطلب آخر اين‌كه رئيس‌جمهور بايد با رعايت قوانين، تعامل‌كننده با ساير قوا، توجه به فرهنگ و معتقد به گفتمان پيشرفت و عدالت باشد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا