سردار سدهی تاکید کرد ضرورت تحکیم وحدت، برادری و همدلی بین ارتش و سپاه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: ملی‌گراها با آتش بس می‌خواستند به نظام ضربه بزنند

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: گروهک‌های سیاسی جریانات ضد انقلاب خلق عرب، کموله و دمکرات جریان ملی‌گرا و لیبرال، بنی صدر و رادیو تلویزیون قطب‌زاده همگی درصدد جلوگیری از عملیات آزادسازی سوسنگرد بودند و با دشمن همکاری می‌کردند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار "عباس سدهی" رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در همایش بررسی و تحلیل سلسله عملیات‌های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت آزادسازی سوسنگرد و تبیین نقش مقام معظم رهبری در این عملیات که در تالار شهید سرلشکر فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با تحلیل این عملیات از نگاه جامعه شناسی سیاسی، اظهار داشت: اولین موضوع مهم فرمان امام خمینی(ره) بود که با تعیین قید زمانی فرمودند: "سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود" که این فرمان با فرمان شکست حصر آبادان تفاوت دارد.
 
وی افزود: دومین موضوع مدیریت مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در این صحنه بود که اگر ایشان حضور نداشتند، سوسنگرد سقوط کرده و اهواز محاصره شده بود.
 
سردار سدهی تصریح کرد: اراده فرمانده وقت کل قوا یعنی بنی صدر این بود که ما امکان هیچ عملیاتی نداریم و تیپ 2 لشکر 92 را برای جای دیگری می‌خواهیم، در حالیکه بدون حضور تیپ 2 امکان این عملیات وجود نداشت.
 
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: اینجاست که نقش مقام معظم رهبری مشخص می‌شود که برای ایجاد همبستگی بین ارتش، سپاه، ستاد جنگ‌های نامنظم، ژاندارمری و سایر نیروها بود و اولین عملیات مشترک صورت گرفت.
 
وی افزود: سومین موضوع توجه به نقش بنی صدر برای ایجاد شکاف و تفرقه و تردید در اصل انجام عملیات است که با وجود اینکه در جلسه 23 آبان قول قطعی می‌دهد صحنه عملیات را فراهم کند، اما دو روز بعد از آن 25 آبان 59 دستور صریح می‌دهد که هیچ گونه عملیاتی انجام نشود، در حالیکه سقوط سوسنگرد به مثابه سقوط حمیدیه و محاصره اهواز بود.
 
سردار سدهی اظهار داشت: چهارمین موضوع نقش فرمانده وقت لشکر 92 خوزستان زنده یاد قاسمی نو است زیرا در حالی که از طرف بنی صدر به تیمسار ظهیرنژاد فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش ابلاغ شده بود که تیپ 2 در اختیار فرمانده لشکر 92 قرار نگیرد، اما مرحوم قاسمی نو فرمان امام را برای آزادسازی سوسنگرد اجرا کرد.
 
وی تصریح کرد: مرحوم قاسمی نو در خاطرات خود می‌گوید؛ آن شب من مانده بودم که امر سلسله مراتب بنی صدر را انجام دهم یا امر امام را و با خود گفتم؛ فرمانده کل قوای بنی صدر تفویضی است و فرمانده اصلی کل قوا امام است و من باید طرح امام راحل را اجرا کنم و با وجود اینکه می‌گویند محاکمه و تیرباران می‌شوید، اما اگر تیپ 2 لشکر 92 برود و برنگردد طبیعتا من هم بر نمی‌گردم.
 
سردار سدهی تاکید کرد: این بسیار مهم است که یک فرمانده مهم ارتش امر امام را به امر سلسله مراتب ترجیح می‌دهد که به معنای ولایی بودن شخص فرمانده لشکر و همه رزمندگان لشکر 92 و فرمانده فقید تیپ 2 این لشکر مرحوم امرالله شهبازی افسر شجاعی است که امر امام را در صحنه اجرا کردند.
 
رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با اشاره به پنجمین موضوع مهم در عملیات آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: این عملیات در روز 57 جنگ به صورت مشترک صورت گرفت و درست نقطه مقابل دستور بنی صدر بود که گفته بود فقط ارتش باید در عملیات حضور داشته باشد و پاسداران و نیروهای مردمی را متهم می‌کرد که آمادگی و صلاحیت ورود به جنگ را ندارند.
 
وی افزود: این عملیات مشترک که نیروهای شجاعی از سپاه با روحیه‌ای حماسی وارد لشکر 92 شدند و به فرماندهی شخص "شهید چمران" جنگیدند، اولین عملیات مشترک را رقم زد.
 
سردار سدهی تصریح کرد: قبل از جنگ یک وفاق و همدلی وجود داشت و حتی بسیاری از نیروهای سپاه و بسیج در پادگان‌های ارتش آموزش دیدند، اما پس از آغاز جنگ بنی صدر برای ایجاد تفرقه میان نیروهای ارتش و سپاه تلاش می‌کرد.
 
 
سردار سدهی گفت: اگر در مسیری حرکت کنیم که مووضع اختلاف سپاه و ارتش را حتی در ذهن خود بیاوریم، در مسیر ضد انقلاب و راه بنی صدر حرکت کرده‌ایم، اما خط اصلی همان است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ باید وحدت، برادری و همدلی بین ارتش و سپاه حفظ شود.
 
رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح اظهار داشت: به اذن الله و امداد غیبی خداوند، رزمندگان ما بر لشکرهای مکانیزه و زرهی قدر عراق که نه برای فتح سوسنگرد، بلکه برای فتح اهواز تدارک دیده شده بود، پیروز شدند.
 
وی افزود: نیروهای خبیث صدام می‌خواستند این عملیات را در روز تاسوعا انجام دهند و با عبور از سوسنگرد و حمیدیه به اهواز برسند و شکستی را بر امام و نظام تحمیل کنند و بگویند که اهل بیت(ع) به آنها نظر دارند، اما به خواست خدا پیروزی رزمندگان ما آنها را در رسیدن به هدف خود ناکام گذاشت که البته متاسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده است.
 
سردار سدهی با تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد از نگاه جامعه شناسی سیاسی گفت: گروهک‌های سیاسی منشاء شکاف‌های اجتماعی هستند و در این عملیات نیز دیدیم که جریان ضد انقلاب خلق عرب کاملا با صدام همراه بود و جاسوسی و عملیات روانی انجام می‌داد.
 
وی افزود: جریان‌های کموله و دمکرات در کردستان نیز با صدام هماهنگ بودند و از سویی دیگر جریان ملی‌گرا و لیبرال به دنبال صحبت از آتش بس و تحمیل صلح به امام و نظام و کشور بودند.
 
رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح اظهار داشت: ملی گرایی که باید منش میهن دوستی داشته باشد، در شرایط اشغال کشور در خدمت دشمن قرار می‌گیرد و ما دیدیم که رادیو تلویزیون که در اختیار قطب زاده یکی از عناصر این جریان بود، در روز 25 آبان 59 جنگ روانی علیه رزمندگان اسلام به راه انداخت و اعلام کرد؛ سوسنگرد اشغال شده تا رزمنده خودی روحیه‌اش را ببازد و در اختیار دشمن قرار گیرد.
 
سردار سدهی تصریح کرد: همچنین اطلاعیه 299 ستاد مشترک ارتش و اعلام پیروزی اولین عملیات مشترک ارتش، سپاه و نیروهای مردمی علیه دو لشکر قدر صدام و اعلامیه پیروزی به دستور قطب زاده از صدا و سیما پخش نمی‌شود.
 
وی افزود: مخالفت بنی صدر با انجام هر عملیاتی، عملکرد رادیو تلویزیون قطب زاده و گروهک‌های سیاسی، همسویی با دشمن و زمینه فراهم کردن برای اشغال سوسنگرد و اهواز بود.
 
وی گفت: عملیات آزادسازی سوسنگرد صرفا یک عملیات نظامی نبود بلکه عملیاتی برای نجات اهواز، خوزستان و جمهوری اسلامی ایران و ناکام گذاردن دشمنان داخلی و خارجی در رسیدن به اهداف خود یعنی براندازی و ضربه زدن به خط امام بود.
 
رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح اظهار داشت: ما شاهد ائتلاف و وحدت رسمی بنی صدر با منافقین در 14 اسفند 59 بودیم و حتی در اردیبهشت 60 بنی صدر در کرمانشاه طرح کودتا علیه نظام و براندازی را ریخته بود که به این موضوع 20 سال پس از فرارش در کتاب "درس تجربه" اعتراف می‌کند.
 
سردار سدهی تصریح کرد: تاریخ عملیات آزادسازی سوسنگرد مملو از افتخار برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت ارتش، رزمندگان سپاه و سایر نیروهای مردمی بود که در جهت حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام شد.
 
رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: هرگاه جریان‌های سیاسی به دنبال ترویج شکاف و تفرقه بودند، زمینه سازی برای جنگ کشورهای خارجی می‌کنند و نباید این اجازه را به آنها داد، لذا با وحدت و همدلی می‌توان بر هر دشمنی با هر مقدار امکانات پیروز شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا