در نظام اسلامي، مردم سرنوشت اداره كشور را به­وسيله منتخبان خودشان در اختيار دارند

رئيس اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) در اين مراسم گفت: از افتخارات بزرگ اسلام اين است كه توجه ويژه­اي به زندگي و سرنوشت اجتماعي مردم دارد و پيامبرمكرم اسلام(ص) تا وارد مدينه شدند تمام اركان حاكميت ديني را تشكيل دادند و جالب اين­كه محوريت تشكيل حكومت ديني مسجد بود و جايگاه، خواست و اراده مردم در حكومت ديني، مسجد قرار گرفت.

وي در ادامه اظهار داشت:در نظام مردم سالاري ديني، خواست و اراده مردم از شأن و جايگاه خاصي برخوردار است و باعث پيدايش و استمرار حاكميت است. اما بايد گفت اين خواست و اراده از منطقي خاص پيروي مي­كند كه به موجب آن، چنين نظامي از نظام­هاي غير ديني و نقش مردم در آنها متمايز است.

حجت الاسلام والمسلمين انصاري در ادامه تأكيد كرد:در نظام اسلامي مردم انتخاب مي­كنند، تصميم مي­گيرند و سرنوشت اداره كشور را به­وسيله منتخبان خودشان در اختيار دارند. اما اين خواست، انتخاب و اراده در سايه هدايت الهي، هرگز به خارج از جاده صلاح و فلاح نرفته و از صراط مستقيم خارج نمي­شود.

وي در ادامه افزود: نكته اصلي در مردم سالاري ديني اين است كه انتخاب مردم، انتخابي برخاسته از شعور و بينش مذهبي و در چارچوب احكام الهي است لذا اين نوع از مردم سالاري؛ واقعي­ترين نوع مردم سالاري است كه امروز دنيا شاهد آن مي­باشد چرا كه مردم سالاري ديني در چارچوب احكام و هدايت الهي است. انتخاب مردم است، اما انتخابي كه با تكيه بر قوانين آسماني و مبراي از هرگونه نقص و عيب، توانسته است جهت و راه صحيحي را دنبال كند. به عبارت ديگر در اين گونه نظام­هاي سياسي، انگيزه و خواست مردم از پشتوانه ديني و اعتقادي برخوردار بوده و منافع و خواست صاحبان ثروت، سرمايه­داران حاكم و نيرنگ­بازان عالم سياست تأثيري بر آن نخواهد داشت.

رئيس اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم­الانبيا(ص) در پايان گفت: دموكراسي حقيقي؛ مردم سالاري برخاسته از دين و ايمان است. انگيزه مردم، برخاسته از دين، از احساس مسئوليت و از احساس تكليف ملي و ديني است لذا وارد ميدان مي­شوند و در ميان نامزدهاي مختلف، گزينه خودشان را انتخاب مي­كنند.

شايان ذكر است در پايان اين جلسه حجت­الاسلام عباس قاسميان به­عنوان رئيس جديد عقيدتي سياسي منطقه پدافند هوايي جنوب (بوشهر) معرفي و از زحمات حجت­الاسلام حسين بهادري تقدير شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا