دوستان ایران در جنگ احتمالی بیش از دشمنانش خواهند بود/ غنی‌سازی در داخل برای ما مهم است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

  پایگاه مردمی ارتش:: وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما امروز در اوج موضع اقتدار و بازدارندگی قرار داریم، گفت: دشمن باید بداند در صورت درگیری احتمالی، دوستان ما بیش از دشمنان‌مان خواهند بود.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هفتمین کنفرانس علمی کنترل و فرماندهی ایران که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مردم ما یک پیام اساسی را به همه بدخواهان و دشمنان داده‌اند و آن این است که این ملت ثابت‌قدم، استوار و با تلاش جهادگونه همواره مسیر رشد،‌ترقی و عزت خود را طی خواهد کرد.

 

وی افزود: امروز درجامعه موضوعی باعنوان مذاکرات هسته‌ای در حال انجام و گذار است. آنچه در این مذاکرات در جریان است تنها و تنها موضوع هسته‌ای است و هیچ بحث دیگری در مذاکرات در دستور کار نیست.

 

دهقان ادامه داد: آنچه ما دنبال می‌کنیم این است که اثبات کنیم مواضع نظام سلطه در قبال برنامه هسته‌ای ما تنها متکی به بهانه‌ای برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است و مواضع ملت‌ ما باید افشاکننده معادله‌ای باشد که نظام سلطه توانسته با اتکا به آن اجماع جهانی را در برابر نظام سیاسی ما برپا کند.

 

وی تاکید کرد: ما باید فضایی شفاف در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای در برابر نهادهای بین‌المللی صلح فراهم کنیم و این دیگران هستند که باید ثابت کنند قابل اعتمادند. ملت ما در سایه مقام معظم رهبری این اعتماد را به همه جهانیان داده و همانطور که در گزارش‌های جهانی در سطح آژانس آمده، هیچ گواهی بر انحراف فعالیت‌های هسته‌ای ما به سمت سلاح مشاهده نشده است. اما متاسفانه بر اساس خباثت، آنها این موضوع را که ایران به دنبال سلاح نمی‌رود اعلام نمی‌کنند و موضع دوگانه می‌گیرند.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: نظام ما این اعتماد را به دنیا داده که در مسیر سلاح گام برنداشته و برنمی‌دارد و این یک حکم شرعی است و کسی به خود جرات نمی‌دهد خلاف این حکم عمل کند. لذا شفاف‌سازی از ما و اعتماد سازی و بیان اعتماد از طرف مقابل باید انجام شود.

 

دهقان خاطرنشان کرد: بعد از حماسه سیاسی و اقدامات صورت گرفته، این اجماع جهانی علیه ما متزلزل شد. ما هیچگاه با مذاکره مخالفت نداشتیم و همواره با آژانس و 1+5 مذاکره کرده‌ایم.

 

وی افزود: حال سؤال اینجاست که چرا نظام سلطه، غربی‌ها و آمریکایی‌ها عجله دارند که سریع‌تر به یک توافق در این حوزه برسند؟ پاسخ اولیه این بود که اوباما بعد از فضای تنفرآمیزی که بوش پسر درست کرده بود به دنبال این باشد تا چهره آمریکا را بازسازی کند، اما هیچ موفقیتی در سال‌های گذشته کسب نکرد و نه تنها از آن نفرت در افکار عمومی جهان کاسته نشد بلکه افزوده هم شد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: اوباما در صحنه داخلی هم نتوانست موفقیتی کسب کند لذا دموکرات‌ها و اوباما نیاز به یک پیروزی بزرگ در زمان باقیمانده داشتند. البته این گونه نبود که ما هم نخواهیم این فرایند به نتیجه برسد بلکه ما علاقمند به حرکت هسته‌ای تحت NPT بوده و هستیم.

 

دهقان تاکید کرد: توافق صورت گرفته یک برنامه گام به گام و دوطرفه است البته همانطور که مقام معظم رهبری گفتند طرف مقابل دشمن ماست و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با مذاکرات و شکل‌گیری زمینه‌های توافق اولیه، سیل عظیمی از دولت‌ها و شرکت‌ها به سمت ما برای آغاز یک حرکت شتابان رو به جلو به وجود آمد و این یعنی شکاف جدی در اجماع جهانی ساخته شده در سایه تلاش چند ساله آمریکا علیه ایران.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اتفاق بعدی این بود که دنیا و آمریکایی‌ها به این نقطه قاطع رسیدند که امروز توان هسته‌ای ایران قابل نفی، انکار و ندیدن نیست و یا به عبارتی دیگر، مهم تجهیزات ما نیست بلکه دانش و فناوری است که در سطح ملی به اتکای دانش بومی در اختیار ما قرار دارد. ما امروز یک قدرت هسته‌ای هستیم.

 

دهقان افزود: هر نوع موفقیت نظام سلطه در خروج از گرداب‌هایی که خود ساخته و با تدبیر غلط وارد آن شده مثل ورود به عراق و افغانستان که جمهوری اسلامی به آنها هشدار داده بود، خروجی نخواهند داشت، بدون کمک و دخالت ایران ممکن نیست.

 

وی تاکید کرد:‌ امروز چالشی که بین ملت‌ها با نظام سلطه وجود دارد یک چالش فراگیر در گستره سیاسی جهان است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در تمام طول مدتی که نظام سلطه و در راس آنها آمریکا تلاش کرده از تمامی مجاری ممکن به وسیله تحریم ما را به تسلیم بکشاند نه تنها موفق نشده بلکه ایمان و عزم ما را بر ایستادگی و مقاومت افزون کرده است.

 

دهقان افزود: امروز هم در مذاکرات هسته‌ای ایستادگی و مقاومت داریم و هم در صحنه جهانی. این ایستادگی و مقاومت ما نظام سلطه را در چالش عمیقی قرار داده و این حل نمی‌شود مگر با تعامل با ما و این امر صورت نمی‌گیرد مگر اینکه آنها حق ما را به رسمیت بشناسند.

 

وی با بیان اینکه اساسا استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مطرح نیست، ‌گفت: چون آنها اعلام کردند مواد را به ما می‌دهند تا ما از آن استفاده کنیم اما چیزی که برای ما مهم است حفظ چرخه سوخت و غنی‌سازی است که باید تماما در جغرافیای کشور ما و با اتکا به خودمان باشد. این حق طبیعی ماست.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه کشورمان، اظهار داشت: آنها می‌خواهند بگویند تهدید ایران باقی است و اجماع جهانی باید باقی بماند. اما آیا قادرند این تهدید را عملی کنند؟ آیا شرایط داخلی، تجارب، شرایط منطقه‌ای و ‌پیامدهای ناشی از یک اقدام غیرعقلانی و غیرانسانی اجازه چنین کاری را به آنها می‌دهند. باور ما و همه دنیا این است که آنها قادر به عملی کردن این تهدیدات نیستند.

 

دهقان تاکیدکرد: امروز انسجام داخلی و پیوند مردم و نظام و رهبری و دستاوردهای تکنولوژیکی، ما را در وضعیتی قرار داده که در صورت درگیری احتمالی دوستان ما بیش از دشمنان ما خواهند بود.

 

وی در پایان گفت: ما امروز در اوج موضع اقتدار و بازدارندگی قرار داریم و اینگونه نیست که آنها بتوانند یک اجماع جهانی علیه ما ایجاد کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا